Znaczenie kolorów i ich wpływ na użytkownika.

W poprzednich artykułach wspominaliśmy wielokrotnie, że proces pozyskiwania klienta jest bardzo złożony i pracochłonny. Najmniejszy detal może zaważyć na decyzji odwiedzającego naszą stronę, lub sklep internetowy. Kolory zawarte na stronie mają bardzo istotny wpływ na naszego klienta. Decydują o jego nastroju i pierwszych odczuciach. Poniżej przedstawiamy znaczenie kolorów i najbardziej optymalne sposoby ich wykorzystania.

Kolory ciepłe

Kolory ciepłe dodają energii, sprawiają, że chcemy działać. Zaliczają się do nich przede wszystkim czerwony, pomarańczowy i żółty.

  • Kolor czerwony

Kojarzy się z zagrożeniem. Powoduje uruchomienie reakcji obronnych naszego organizmu. Stajemy się bardziej wrażliwi na każdy bodziec, podnosi się nasza czujność, niekiedy koncentracja. Czerwień kojarzy nam się z aktywnością, ale także z niebezpieczeństwem. Z drugiej strony kolor czerwony powoduje u nas wzmożenie apetytu. Czerwień jest kolorem oznaczającym dojrzałość i słodycz zjadanych przez nas owoców. Kiedy patrzymy na czerwone i zielone jabłko to podświadomie wybierzemy to pierwsze.

Czerwień jest najczęściej stosowana w przypadku gastronomii, sportu, samochodów oraz technologii.

  • Kolor pomarańczowy

To kolor mniej zadziorny, jednak również dodający energii. Kojarzy nam się ze zdrowiem, być może na skutek wysokiej zawartości witamin w owocach cytrusowych, które najczęściej są koloru pomarańczowego.

Świetnie sprawdzi się w przypadku stron poświęconych zdrowiu, technologii, lub treściom dla młodszych odbiorców.

  • Kolor żółty

Kojarzy nam się ze słońcem. Słoneczne dni to oczywiście lato, a więc wakacje, radość, zabawa i ciepło. Ponadto żółty jest kolorem najbardziej przyciągającym ludzką uwagę. Może więc być zastosowany do podkreślenia najważniejszych treści na naszej stronie.

Powyższy kolor jest bardzo często wykorzystywany przez biura podróży, gastronomię, oraz firmy zajmujące się produktami do wnętrz naszych domów.

Kolory zimne

Znaczenie kolorów zimnych jest nieco inne. Relaksują nas zamiast dodawać nam energii. Symbolizują spokój, racjonalne podejście do tematu, oraz profesjonalizm. W obrębie tych kolorów możemy wyróżnić najpopularniejsze trzy barwy – niebieski, zielony i fioletowy.

  • Kolor niebieski

Wywołuje uczucie zaufania i spokoju. Powoduje, że klient postrzega nas jako osoby profesjonalne i odpowiedzialne. Jaśniejsze odcienie sprawiają wrażenie świeżości, niektórym dodają energii. Kojarzone są z wodą i niebem. Wagę koloru niebieskiego podkreśla fakt, że wielu gigantów korzysta właśnie z niego, m.in. Facebook, czy Twitter.

Kolor ten jest dość uniwersalny, zalecany dla stron poświęconych biznesowi. Wyjątkiem jest sektor gastronomiczny – niebieski nie powoduje zwiększenia apetytu. Wręcz przeciwnie, może go obniżyć.

  • Kolor zielony

Kojarzy nam się z naturą. Uspokaja, powoduje poczucie komfortu, relaksuje. Kolor zielony może kojarzyć się również z pieniędzmi, m.in. za sprawą dolarów, które są zielone.

Użyj go jeżeli chcesz, aby Twoja strona była kojarzona z naturą i ochroną środowiska. Warty zastosowania przez firmy nawiązujące do finansów, lub gastronomii.

  • Kolor fioletowy

Jest kojarzony z luksusem, prestiżem, elegancją. Jasne odcienie nawiązują do kreatywności i miłości. Bardzo chętnie wykorzystywany przez firmy stawiające na kreatywność i sztukę.

Kolor ten dobrze sprawdza się na stronach zajmujących się finansami, lub technologią.

Potrzebujesz więcej informacji?

Coś tu pusto...
Nie masz żadnych przedmiotów w koszyku
Powrót