Przekonanie klienta, aby zapoznał się z oferowanymi przez nas usługami, bądź produktami to dopiero połowa sukcesu. Musimy przekonać go przede wszystkim do skorzystania z naszej oferty. Samo zainteresowanie również ma swoje plusy, jednak jeżeli zależy nam na sprzedaży produktów, lub usług musimy zadbać o rekomendacje, które przekonają do nas potencjalnego klienta.
Dobrze wyeksponowane rekomendacje to podstawa!
Rekomendacje to kluczowy argument. Każdy na pewno weźmie je pod uwagę, pod warunkiem, że są odpowiednio przedstawione. Należy umieścić je w widocznym i łatwo dostępnym miejscu. Jeśli klient będzie zmuszony przeczesać całą naszą stronę w poszukiwaniu opinii – szybko straci swój zapał i powędruje do konkurencji.
Zadbajmy również o walor estetyczny rekomendacji. Umieszczanie opinii typu „Polecam 10/10” nie jest zbyt wiarygodne. Tego typu komentarz mógł napisać każdy, nawet my sami. Jeśli mamy taką możliwość, starajmy się umieszczać grafikę prezentującą wykonaną przez nas pracę.
Elementy dobrej rekomendacji.
- Wykazanie korzyści.
Odpowiednia rekomendacja podkreśla wpływ Waszego produktu na klienta. Obrazuje, dlaczego Wasza usługa jest godna polecenia. Nie bójcie się pytać swoich klientów dlaczego wybrali akurat Was. - Konkretne informacje.
Nie ma sensu, aby klient rozpisywał się na 2 strony A4 wychwalając Waszą pracę. Mało kto będzie miał ochotę to czytać. Nawet jeśli trafi się chętny – wątpie, aby komukolwiek chciało się napisać tą wielką ścianę tekstu. Znacznie lepiej poprosić o wyrażenie konkretnej opinii, pytając o wymierne efekty (np. wzrost sprzedaży o 5%, łatwiejszy kontakt z klientami itd.).
Jeśli projektowanie stron internetowych nie jest naszą mocną stroną – poprośmy o pomoc specjalistów. Na rynku znajduje się wiele firm oferujących profesjonalne wykonanie stron www, oraz doradztwo w tym zakresie. To także dobry pomysł dla osób posiadających sklep internetowy.
Nie ukrywajmy pozytywnych opinii, rekomendacji. Są one bardzo ważnym i skutecznym środkiem do przekonania klienta do naszych usług. Rekomendacje są niezmiernie istotne w przypadku produktów skierowanych do seniorów. Coraz więcej osób w podeszłym wieku korzysta z internetu. Znacznie łatwiej będzie im zaufać osobie, która posiada przychylne opinie innych klientów. Zadbajmy o komfort psychiczny naszego klienta, a on odwdzięczy się nam skorzystaniem z naszych usług.