Jak zwiększyć popularność naszej strony internetowej.

Z łatwością możemy zaobserwować sporą popularność niektórych stron internetowych, czy sklepów online. Dlaczego więc niektóre strony www są odwiedzane tak rzadko i niechętnie? Jest kilka powodów z których często wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy.

1. Nieestetyczna grafika

Szata graficzna naszej strony internetowej to bardzo ważna kwestia, która często decyduje o jej popularności. Jeśli zdecydujemy się na tanie i mało profesjonalne usługi, na pewno zaoszczędzimy parę złotych na etapie projektowania i tworzenia naszej strony, czy sklepu internetowego. Stracimy jednak cennych użytkowników, którzy po pierwszym wejściu nie zawitają do nas po raz kolejny. Warto przeznaczyć nieco więcej środków i uwagi, aby strona, która często jest naszą wizytówką, była pozbawiona błędów i przykuwała wzrok użytkowników.

2. Zły dobór czcionki.

Czcionka i jej rozmiar, ma duże znacznie w odbiorze naszej strony przez użytkownika.Należy pamiętać, że zbyt duży rozmiar tekstu może przytłoczyć naszego potencjalnego klienta i sprawiać wrażenie braku profesjonalizmu. Zbyt mała czcionka nie przykuje uwagi. Poza tym może być odebrana jako brak pewności i doświadczenia w tym czym się zajmujemy.
Większa czcionka przydaje się, aby przykuć czyjąś uwagę w konkretnym punkcie naszej strony – np. nazwa naszej firmy, produkt będący w promocji itd.

3. Reklamy na każdym kroku.

Zarabianie na własnej stronie, bądź sklepie internetowym to klucz do sukcesu. Dzięki wpływom z tego tytułu jesteśmy w stanie ulepszać funkcję oferowane użytkownikom. W pogoni za zyskiem nie możemy zapomnieć, że klient musi poruszać się po stronie, bądź sklepie w sposób łatwy, przejżysty i bezproblemowy. Nachalne, ciągle pojawiające się reklamy, stanowczo nie zachęcą go do kupna oferowanych przez nas towrów, bądź usług. Efekt będzie przeciwny. Zirytowany użytkownik nie zawita do nas po raz kolejny.

4. Brak wersji mobilnej, bądź responsywności.

W dzisiejszym świecie niemal każdy korzysta ze smartphona. To niewielkie urządzenie pozwala korzystać z internetu niemal w dowolnym miejscu. Brak możliwości korzystania z naszej strony, lub sklepu, z poziomu smartphona bywa dla wielu irytująca. Niektórzy całkowicie porzucą pomysł wpisania naszego adresu w przeglądarce swojego komputera osobistego. Brak czasu konsumentów i ogromna konkurencja powinna być dla nas najlepszym bodźcem, aby zadbać o wersję mobilną.

5. Zbyt długie ładowanie się strony.

Ludzie są zabiegani, napięty grafik jest wizytówką XXI wieku. Należy się do tego koniecznie dostosować. Klienci nie poświęcą naszej stronie zbyt dużo czasu. Nasza witryna musi więc ładować się tak szybko jak to możliwe. Warto zwrócić na to uwagę w momencie akceptacji projektu, przygotowanego przez wybraną przez Was agencję interaktywną.

Większa popularność to więcej klientów i użytkowników. Ci zaś przekładają się na większe zyski. Warto więc zwrócić uwagę na problemy nękające niektóre witryny i nie powielać ich w swoich projektach.

Potrzebujesz więcej informacji?

Coś tu pusto...
Nie masz żadnych przedmiotów w koszyku
Powrót