Wywrocony koszyk zakupowy oraz karton

13 stycznia, 2021

Tania strona – rozwiązanie tymczasowe

Tania strona internetowa – dobry interes czy jedynie pozorna oszczędność? 😉

Ile za stronę i dlaczego tak drogo?

W ostatnim czasie pozyskiwanie nowych klientów za pomocą dobrze znanych kanałów tj. Facebook, czy portale ogłoszeniowe nie jest już tak opłacalne, ani proste jak jeszcze parę lat temu.

W zależności od tego, komu zlecisz wykonanie strony internetowej, czas oraz koszty takiego projektu będą się od siebie znacząco różnić.
Wystarczy dodać ogłoszenie na jakimkolwiek przeznaczonym do tego portalu.

Już po godzinie Twoja skrzynka internetowa będzie pękać w szwach od ofert przyszłych „wykonawców„. Pytanie tylko, jaki procent z nich jest w stanie poprawnie zrealizować Twój projekt?

Zdecydowana większość wykonawców oferujących dziś swoje usługi (częściej freelancerzy) skutecznie obniża realia rynkowe, oferując klientom bardzo „atrakcyjne stawki”..

Drewniane klocki z napisem price i strzalka w dol

Drewniane klocki z napisem price i strzalka w dol

Przykładowo, jeżeli doświadczona agencja lub software house wycenia konkretną usługę na kwotę kilku tysięcy, to wbrew pozorom nie jest to próba wyłudzenia od Ciebie ostatniego grosza.
Związane z tym koszty obejmują nie tylko pracę programisty, ale również zaangażowanie projekt menedżera i testerów, bez których zlecenie nie mogłoby zakończyć się zadowalającym efektem.

Na podstawie naszego doświadczenia wiemy, jak istotne jest nadzorowanie każdego z etapów projektu i ich regularne testy. Szansa na to, że jedna osoba (freelancer) wykaże się taką efektywnością działania i doświadczeniem w każdej dziedzinie jest znikoma. Freelancer jako samodzielny wykonawca nie ma wokół siebie wsparcia doświadczonego zespołu przez co nie ze wszystkim może poradzić sobie tak, jakbyś tego oczekiwał.

Zazwyczaj usługi takiego programisty obejmują jedynie przygotowanie oprogramowania, bez konkretnych testów i późniejszego wsparcia w razie potrzeby. Freelancer nieograniczony kosztami związanymi z angażowaniem innych specjalistów jest w stanie wycenić Twoją usługę taniej.

Jednak czy w sytuacji, w której gra toczy się o dobrą prezentację marki w internecie warto jest korzystać z najtańszych rozwiązań? Odpowiedź nasuwa się sama.

Pamiętaj o tym, że korzystając z usług software house, w pakiecie otrzymujesz nie tylko testy Twojego narzędzia na każdym możliwym urządzeniu, ale również jego optymalizację pod kątem wydajności i SEO.

Nie daj się oszukać

Aktualnie w gronie ogłaszających się wykonawców nie brakuje też „spryciarzy” posiłkujących się tanimi, powtarzającymi się setki razy motywami.

Zlecając wykonanie strony na WordPress nie masz obowiązku bycia obeznanym w tej kwestii. Ty zlecasz – Ty wymagasz. Zarówno wykonania jak i wprowadzenia do tematu.

Tym samym jako niedoświadczona osoba jesteś narażony na straty finansowe wynikające z poniższych powodów.

Twoja całkiem „nowa”, wyjątkowo tania strona internetowa

Przykładowo, wykonawca wycenia Twój projekt na kwotę 1000zł. Pomyślisz najpewniej, biorę w ciemno! Agencja zaoferowała mi niepoważną, dwukrotnie wyższą stawkę – nie mam zamiaru przepłacać.

Jeżeli nie jesteś najlepiej zorientowany w temacie stron internetowych, nie wiesz pewnie, że stronę można nie tylko zaprogramować, ale również zakupić gotowy szablon i minimalnym nakładem pracy dostosować go do Twoich potrzeb.

Możesz wówczas zostać oszukany przez swojego wykonawcę myśląc, że zapłacona przez Ciebie kwota dotyczy kompletnego zaprogramowania i wdrożenia nowej strony internetowej.

Tak naprawdę za niewielki procent tej kwoty np. 200zł zostanie zakupiony szablon odpowiadający Twoim potrzebom.

W takiej sytuacji zamiast otrzymać nowy projekt strony, za który przecież zapłaciłeś dostajesz taki, którego kopii w internecie jest już kilkaset, a Twoje pieniądze pozostają tylko wspomnieniem.

Dodatkowo większość takich ofert nie jest objęta fakturą Vat – nie ma w nich zawartych kosztów związanych z odprowadzaniem podatków, dlatego też cena jest niższa.

Mezczyzna usmiechajacy sie do monitora

Mezczyzna usmiechajacy sie do monitora

Tania strona z szablonu czy projekt dedykowany?

O tej kwestii rozmawialiśmy już we wcześniejszym wpisie, w którym bardziej szczegółowo opisałem wady i zalety wykorzystania szablonu oraz dedyka.

Często szablony nazywane są rozwiązaniami tymczasowymi. Dlaczego?

Korzystanie z nich wiąże się z ograniczeniami w wielu kwestiach.

  • Nawet jeżeli szablon pozwala na instalację dodatkowych modułów, to dostosowanie ich do brandingu witryny stanowi już nie lada wyzwanie. Często jest to niewykonalne lub nieopłacalne.
  • Wsparcie i aktualizacje szablonu. Jeżeli twórcy konkretnego motywu przestaną go wspierać, Twoja stronie nie będzie otrzymywać najnowszych aktualizacji i łatek poprawiających bezpieczeństwo lub niektóre funkcjonalności.
  • Strona z szablonu często będzie też gorzej zoptymalizowana w porównaniu do rozwiązania programowanego od podstaw. W większości przypadków są to witryny tworzone za pomocą builder’ów. Często możemy spotkać się z reklamami w sieci o tym, jak łatwo edytować własną stronę wykorzystując popularne buildery typu divi czy visual composer. W praktyce nie wygląda to już tak kolorowo. Bez znajomości html i css oraz podstawowej obsługi WordPressa, buildery okazują się dla klientów bezużyteczne i finalnie sami nie poradzą sobie z rozbudową własnej witryny.

Każda strona internetowa co pewien czas (zazwyczaj jest to okres 2-3 lat) wymaga odświeżenia wizualnego i wprowadzenia nowych, usprawniających pracę rozwiązań. Co wtedy? Zrezygnujesz ze swojej obecnej strony internetowej na rzecz zakupu nowszego szablonu? Zlecisz pracę nad jego unowocześnieniem, która kilkukrotnie przekroczy jego wartość? Właśnie dlatego tania strona, wykonana za pomocą szablonu nie jest rozwiązaniem przyszłościowym, otwartym na rozwój i różnego typu integracje.

Sprawdzą się świetnie gdy potrzebujesz szybko stworzyć prosty landing page lub stronę, z którą nie wiążesz szczególnie przyszłościowych planów.

Osoba piszaca na laptopie

Osoba piszaca na laptopie

Podsumowanie

Nie istotne czy Twoja witryna internetowa ma funkcjonować w charakterze sklepu czy jedynie ułatwiać klientom nawiązanie kontaktu z Twoją firmą. Nie zapominaj, że jest to przede wszystkim Twoja osobista wizytówka. Pamiętaj, opinia Twoich klientów jest bezcenna 🙂 Jeżeli nie wiesz z jakiego rozwiązania powinieneś skorzystać skontaktuj się z nami. Doradzimy Ci najlepsze rozwiązania w oparciu o analizę Twoich wymagań.

 

Potrzebujesz więcej informacji?