Pozycjonowanie strony na WordPress

Skuteczne pozycjonowanie strony na WordPress? Jest zależne od wielu czynników. Omówmy zatem kroki wpływające na powodzenie tego procesu.
Zapraszam!

WordPress jako jeden z najpopularniejszych, bezpłatnych systemów zarządzania treścią, pozwala nawet mniej doświadczonym użytkownikom w bardzo intuicyjny sposób konfigurować własną stronę www.
Nie oznacza to jednak, że strony oparte na owym systemie, nie wymagają skutecznego pozycjonowania – czym różni się ono od standardowej usługi SEO?

Pozycjonowanie strony na WordPress – od czego zacząć?

Na samym początku warto zadbać o płynne działanie naszej strony internetowej oraz jej estetyczny wygląd. W przeciwnym wypadku nawet profesjonalnie wykonane  pozycjonowanie, nie przyniesie oczekiwanych efektów. Klient będzie zniesmaczony powolnym ładowaniem się strony lub jej powielającym się w sieci designem.
Jednym z podstawowych elementów wymagających uwagi przy pozycjonowaniu strony internetowej jest zmiana adresu domeny na wersję bez www. Takie działanie zapobiega duplikowaniu się treści w sieci. Zmiany adresu możemy dokonać między innymi w pliku konfiguracyjnym WordPress (wp-config.php). W wybranym pliku należy dodać parę linijek kodu w poniższy sposób.

  • define(‘WP_HOME’, ‘http://mojastrona.pl’);
  • define(‘WP_SITEURL’, ‘http://mojastrona.pl’);

Przyjazne adresy URL – czyli jakie?

Przyjazne adresy URL to takie, których budowa składa się z nazwy podstrony czy też kategorii, na której aktualnie znajduje się użytkownik. Takie adresy są znacznie łatwiejsze do zapamiętania dla odbiorcy oraz wyglądają czytelniej, gdy zamieszczamy je na social mediach lub w mailach. Struktura takiego adresu zazwyczaj zawiera słowa kluczowe pomagające w pozycjonowaniu witryny w sieci. Jest to zatem kolejny z czynników posiadający wpływ na pozycjonowanie strony na WordPress.
Oto przykład przyjaznego adresu URL:

Przekierowania linków

Nasza strona na WordPress powinna posiadać odpowiednie przekierowania. Co to oznacza?
Na pewno każdemu z nas zdarzyło się usunąć ze swojej strony jakiegoś rodzaju wpis, artykuł lub kategorię. Wówczas Google odczytuje niedostępny fragment naszej strony jako błąd 404 i informuje użytkownika, że nie jest w stanie znaleźć szukanego pliku.
Aby pozbyć się nie przekierowanych linków z własnej strony na WordPress, należy w panelu owego systemu wyszukać zakładkę “WP Meta SEO” a następnie “404 i przekierowania”. W tym miejscu możemy dokonywać edycji błędów, usunąć je lub przekierować do innego miejsca.

Słowa kluczowe

Dobierając słowa kluczowe dla naszej strony www zwracamy uwagę przede wszystkim na to, czym chcemy zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Przykładowo: Własna strona www, strona na WordPress lub zlecę wykonanie strony internetowej. Odpowiednio dobrane i wykorzystane słowa kluczowe wpływają pozytywnie na pozycję witryny w sieci.

Struktura nagłówków

Do dyspozycji mamy 6 rodzajów nagłówków. Każdy z nich powinien pełnić w tekście określoną funkcję.

  • Hierarchiczny zapis – Nagłówki powinny występować kolejno, oznacza to, że jeśli użyłeś nagłówka H1, po nim powinien pojawić się H2, następnie H3 itd.
  • Nagłówek H1 powinien zostać w tekście użyty tylko raz. Zaleca się umieszczenie go na górze strony (tekstu), zazwyczaj pełni on rolę tytułu artykułu. Ma on największe znaczenie dla pozycjonowania ze wszystkich pozostałych nagłówków.
  • Zbyt głębokie zagnieżdżanie nagłówków w artykule nie wpływa dobrze na pozycjonowanie. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest stosowanie nagłówków do wartości H3.

Wtyczki do pozycjonowania WordPress

Korzystając z platformy WordPress, możemy użyć do pozycjonowania pewnego rodzaju narzędzi. Są nimi wtyczki odpowiadające za SEO, oto ich przykłady:

  • Yoast SEO
  • All in One SEO Pack
  • Rank Math

Scharakteryzujmy zatem pokrótce wtyczkę najczęściej wybieraną przez klientów.

Yoast SEO

Yoast pozwala Ci na tworzenie mapy strony oraz łatwy dostęp do meta tagów i opisów. Analizuje napisane przez Ciebie treści pod względem fraz kluczowych, hierarchii nagłówków oraz poziomu, na jakim bazuje ich czytelność. Wtyczka SEO poprzez podkreślenia i powiadomienia, pomaga Ci zauważyć fragmenty wymagające poprawy oraz te, które zostały wykonane poprawnie. Dostępność w polskiej wersji językowej to kolejna z wielu zalet tego pluginu.

Linkowanie wewnętrzne

Kolejnym z procesów wpływającym na SEO Twojej witryny jest linkowanie wewnętrzne. Ten proces to nic innego, jak powiązanie ze sobą konkretnych podstron witryny za pomocą linków. Pisząc artykuł, który będzie dostępny na blogu Twojej strony, możesz zawrzeć w nim linki odnoszące czytelnika do konkretnej podstrony. Przykładowo w zdaniu: Pomogę Ci w wykonaniu sklepu internetowego, słowo sklep posiada przekierowanie, umożliwiające użytkownikowi dotarcie do interesujących go treści.

Indeksowanie witryny

Szukając konkretnej informacji w Google, przeszukujemy tak naprawdę konkretne indeksy tej wyszukiwarki. Nowo powstałe strony internetowe zostają przetworzone przez specjalne programy zwane Robotami Google. Analizowana jest tematyka, kontekst oraz słowa kluczowe zawarte na Twojej stronie internetowej. Następnie strona na WordPress zostaje przypisana do konkretnej bazy danych i wyświetlana w wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiedniego zapytania w wyszukiwarce. Jest to proces zwany indeksowaniem. Bez niego, Twoja witryna nie będzie widoczna w sieci. Skąd wiedzieć czy nasza strona przeszła już analizę robotów Google i czy jest dostępna w sieci? Służy do tego komenda site:nazwa_domeny np site:gloo.pl. Gdy witryna będzie wyświetlona w wynikach wyszukiwania adresu URL witryny w wyszukiwarce, oznacza to, że jest uwzględniona w bazie danych, innymi słowy przeszła już proces indeksowania.

Social Media

Własna strona www prowadzona na portalach społecznościowych to trend, bez którego ciężko obejść się przedsiębiorcom i ich firmom w dzisiejszych czasach. Social media to fragment dnia każdego z nas, krótszy lub dłuższy w zależności od upodobania. Prowadząc własną stronę oraz organizując kampanie reklamowe w social mediach mamy znacznie większe szanse na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. Publikując na portalach linki do swoich artykułów, chwaląc się wykonanymi projektami, bądź oferując swoje usługi na licznych grupach wpływamy pozytywnie na pozycjonowanie naszej witryny. Dzięki social mediom zarówno pozyskanie nowych klientów, jak również znalezienie odpowiedniego wykonawcy dla swojego projektu stało się znacznie prostsze!

Podsumowanie

Łatwo zauważyć, że pozycjonowanie to proces wymagający odpowiedniego nakładu czasu, jak również systematyczności. Jeżeli zastosujesz się do powyższego poradnika, możesz znacząco poprawić pozycję swojej witryny w Google. Jeżeli masz pytania, lub potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu strony internetowej, czekamy na Twoją wiadomość!

 

Potrzebujesz więcej informacji?

Coś tu pusto...
Nie masz żadnych przedmiotów w koszyku
bag
Powrót