13 października, 2021

Koszyk w sklepie internetowym

Według wielu osób koszyk w sklepie internetowym jest jednym z najważniejszych elementów witryny. Wiele badań dotyczących zakupów online wskazuje, że około 70% klientów porzuca zakupy po dodaniu produktów do koszyka. Fakt, ten wyraźnie oznacza, że źle zaprojektowany koszyk na zakupy wpływa na zmniejszenie sfinalizowanych transakcji.

Czym jest e-koszyk?

Koszyk zakupowy w sklepie internetowym to inaczej kroki, które klient jest zobligowany przejść aby zakończyć transakcje. Złożoność tego etapu jest zróżnicowana w zależności od branży sklepu internetowego.

 

Im mniej tym lepiej

Jeśli zależy nam by zbudować lojalność naszego klienta należy szanować jego czas. Dlatego bardzo ważne jest, aby ilość pól do wypełnienia zminimalizować do niezbędnej liczby. Pytania o płeć, czy datę urodzenia są tak naprawdę niepotrzebne do zakupu. Jeśli zauważyłeś, że e-koszyki w Twoim sklepie online często są porzucane doradzamy , abyś spróbował przejść sam przez proces zakupowy i sprawdził, czy  wszystkie występujące pola są niezbędne do dokonania zakupu przez klienta. Równie ważne jest odpowiednie oznaczenie niektórych pól, takich jak pole na kod rabatowy. Dobrym pomysłem będzie zapytanie klienta przed dokonaniem płatności czy posiada kod promocyjny, jeśli nie, będziesz mógł mu zaproponować takowy za np. przystąpienie do newsletteru.

Zakupy bez rejestracji

Kolejnym elementem zniechęcających do zakupu jest konieczność założenia konta. Klienci nie przepadają za podawaniem swoich danych osobowych dlatego myśl, że mogą znajdować się w czyjejś bazie jest zniechęcająca. Daj im wybór. Wprowadź opcję składania zamówienia bez rejestracji, jednak nie rezygnuj z możliwości posiadania konta w Twoim sklepie ponieważ na pewno znajdą się osoby, które skorzystają z tej opcji.

Bezpieczne zakupy

Bezpieczeństwo przede wszystkim. Aby rozwiać niepewności kupujących zapewnij, że wszystkie ich dane są bezpieczne. Zamieść informację, która zaświadcza, że Twój sklep internetowy posiada certyfikat SSL. Pamiętaj jednak aby nie przesadzać, ponieważ wiele osób irytuje zbyt duża dbałość o bezpieczeństwo wymuszająca kilkukrotną autoryzację przekładowo przez kody SMS.

Różnorodność w wyborze sposobu płatności

Oferuj wiele form płatności. Wiele osób porzuca swoje e-koszyki, rezygnując z zakupów ponieważ sklep nie pozwala im zapłacić w sposób jaki by chcieli. Pamiętaj, ile ludzi tyle zwyczajów. Są osoby, które będą chciały zapłacić kartą, BLIKIEM czy przelewem, ale jest też wiele osób, które korzystają wyłącznie z płatności przy odbiorze. Bądź elastyczny.

Przejrzystość oferty

Nie ukrywaj żadnych kosztów. Wyraźnie informuj klientów o kosztach dostawy jeszcze przed finalizacją zamówienia w koszyku. Wiele sklepów internetowych stosuje slogany o darmowej przesyłce. Jednak gdy klient przechodzi do zamówienia okazuje się, że darmowa dostawa jest dopiero po przekroczeniu danej kwoty. Jest to irytujące i nie wzbudza zaufania wśród odwiedzających witrynę. Ważne jest także, abyś posiadał przejrzystą i prostą politykę zwrotów, która zapewni komfort psychiczny Twoim klientom.

Podsumowując, aby zminimalizować porzucone koszyki, które są zmorą sklepów internetowych ułatw proces zakupowy tak aby był przyjemnością dla Twojego klienta. Jeśli chcesz dokonać zmodyfikować lub na nowo stworzyć e-koszyk w swoim sklepie, skontaktuj się z nami, z przyjemnością zrobimy to za Ciebie! 😊

Potrzebujesz więcej informacji?