Jak w 7 krokach przygotować się do współpracy z agencją interaktywną

Jak w 7 krokach przygotować się do współpracy z agencją interaktywną

A więc postanowiłeś, że chcesz mieć swoją własną stronę internetową lub profesjonalny sklep internetowy. Być może potrzebujesz też świetnego projektu graficznego. Tak czy inaczej, zamierzasz współpracować z agencją interaktywną, której profesjonalizm zagwarantuje Ci stworzenie projektu, który na pewno spełni Twoje potrzeby.

Jak jednak przygotować się do współpracy z agencją reklamową? O co możesz zostać zapytany? Co jeszcze przed podjęciem współpracy powinieneś samemu ustalić? Zapoznaj się z tymi radami, a na pewno Twoja kooperacja z agencją będzie przebiegała znacznie płynniej.

1. Jaki jest większy obraz Twojej firmy?

Choć na pierwszy rzut oka stworzenie strony internetowej wydaje się po prostu projektem z zakresu IT czy marketingu, to jednak własna strona internetowa to coś, co reprezentuję Twoją firmę i jej przesłanie. Z tego względu przygotuj się na pytania dotyczące:

  • wielkości Twojej firmy
  • jej misji
  • planów rozwoju

2. Jakie są najważniejsze priorytety dla Twojej strony?

Każda firma jest inna i potrzebuje indywidualnego podejścia. Oczywiście Twoja strona zostanie zbudowana na podstawie doświadczenia, jakie już wcześniej zebrała agencja. Jednak sam produkt końcowy jest unikalny i musi spełniać właśnie Twoje cele. Przykładowe cele, jakie można sobie postawić, tworząc stronę, to:

  • nowoczesny, responsywny design
  • szablon, który jest user-friendly
  • świetne działanie architektury strony
  • wyróżnienie się na tle konkurencji
  • wysoki współczynnik konwersji
  • wygodne administrowanie stroną

3. Pokaż nam, co Ci się podoba

Jeżeli znalazłeś stronę, która szczególnie Ci się podoba, albo napotkałeś design, który wygląda fantastycznie – podziel się tym z nami. Niezależnie, czy jest to cała strona, czy tylko jeden mały element, podobające Ci się przykłady pomogą nam określić, jakie są Twoje preferencje. Oczywiście nie wszystko, co odpowiada Twoim gustom, może być dobrym wyborem dla danej strony, jednak na pewno możemy zaimplementować te elementy, które wpasują się najlepiej.

4. Kto jest Twoją grupą docelową?

Każda strona firmowa, blog czy sklep internetowy powinien być skierowany do danej grupy odbiorców. Musisz zatem ustalić, kto do niej może należeć.

Byłoby świetnie, gdybyś stworzył niejako personę potencjalnego odbiorcy. Pomoże to zaplanować budowę strony, jej kolor oraz dobór zdjęć. Gdy wiesz, do kogo się kierujesz, pomożesz nam znacznie lepiej zaprojektować stronę, która będzie funkcjonalna i użyteczna.

5. Co odwiedzający powinni robić na Twojej stronie?

Jak wspomniałem, każda strona istnieje w określonym celu. Co ma dziać się na Twojej stronie? Odwiedzający na danej stronie może wykonać takie czynności jak:

  • kliknąć link, aby zdobyć dodatkowe informacje
  • kupić produkt lub zamówić usługę
  • wypełnić formularz
  • zapisać się na wydarzenie
  • pobrać plik
  • udostępnić coś w mediach społecznościowych

Na stronie może dziać się wiele rzeczy. Podziel zatem te cele na dwie kategorie:

  • ogólny cel istnienia strony – gdyby Twoja strona służyła do jednej rzeczy, to co miałoby się na niej dziać?
  • pomniejsze cele – każda podstrona na Twojej witrynie powinna pobudzać do podjęcie jakiegoś działania. Wszystkie pomniejsze akcje można podzielić właśnie na te mniejsze cele.

6. Weź pod uwagę sam proces

Zapewne w myślach wiele uwagi poświęcasz swojej stronie, ale musisz myśleć także o tym, co będzie dziać się między rozpoczęciem prac a ich zakończeniem. Sam proces prac jest kluczowym elementem w sukcesie całego projektu.

Istnieje także kilka innych czynników związanych z procesem, które wpłyną na koszt oraz termin wykonania strony internetowej. Jeżeli przykładowo działasz z ramienia jakiejś organizacji, sam proces przeprowadzenia projektu będzie wymagał liczniejszych konsultacji oraz zgody osób decyzyjnych.

Wiele agencji interaktywnych ma swój wyrobiony sposób, dzięki któremu mogą ocenić, jak podejść do danego projektu.

Jeżeli chcesz, aby sam przebieg prac odbywał się jak najlepiej, weź pod uwagę:

  • termin
  • budżet
  • liczbę osób decyzyjnych

7. Czy chcesz, aby agencja skorzystała z Twoich grafik?

Czy masz zdjęcie, filmy lub ilustracje, które będą częścią samego designu strony? Zadbaj zatem, aby dostarczyć je w odpowiednim formacie i rozdzielczości.

Podsumowanie

Choć dla niektórych owa lista może być przytłaczająca, to jednak nie masz się czego obawiać – nie będziesz musiał odpowiadać na wszystkie te pytania. Oczywiście im więcej wiesz i potrafisz przekazać, tym większa jest szansa, że agencja interaktywna trafi w Twoje potrzeby.

Jednak w wielu przypadkach do takich rzeczy można dojść przez konsultacje oraz rozmowy przeprowadzane na bieżąco. Trzeba jednak też zaznaczyć, że jeżeli masz mocno określony pomysł na własną stronę, możesz nie wziąć pod uwagę trafnych uwag, które może wysunąć agencja. Tak czy inaczej, najlepiej będzie, kiedy do samego projektu podejdziesz z entuzjazmem oraz pozytywnym nastawieniem, niż zamartwianiem się, co może pójść nie tak.

Jako agencja skorzystamy z naszego doświadczenia, aby dostarczyć Ci tego, czego potrzebujesz. Skontaktuj się zatem z nami, a razem stworzymy coś naprawdę świetnego.

Potrzebujesz więcej informacji?

Coś tu pusto...
Nie masz żadnych przedmiotów w koszyku
Powrót