6 porad odnośnie do SEO na WordPressie

20 listopada, 2018

6 porad odnośnie do SEO na WordPressie

Założenie strony na WordPressie jest stosunkowo łatwe, ale zoptymalizowanie jej pod SEO już takie nie jest. WordPress to oczywiście platforma bardzo przyjazna SEO, a szczególnie jego nowe wersje. Jednak aby przekształcić to „bycie przyjaznym” na „bycie znakomitym” potrzeba czegoś więcej. SEO oraz zwiększenie popularności strony internetowej nie sprowadza się już do zbierania jak największej ilości dowolnych linków i „upychania” słów kluczowych. W ciągu ostatnich lat SEO przeszło wielką ewolucję i dalej nie przestaje się rozwijać.

Jeśli zależy Ci na popularności swojej strony, musisz zadbać o jej SEO. Wiele poradników nawiązujących do tego tematu jest bardzo technicznych, dlatego w tym wpisie postaram się, aby owe porady były tak przystępne, jak to możliwe.

1. Zadbaj o szybkość ładowania

Pierwszym krokiem w optymalizacji strony jest zadbanie o to, aby ładowała się szybko. Jeżeli przeciętny użytkownik trafi na stronę, która ładuje się dłużej niż 1,5 sekundy, jest duża szansa na to, że szybko ją opuści. Dlatego warto zadbać o odpowiedni projekt graficzny strony oraz kompresję zdjęć, aby strona nie ładowała się zbyt wolno.

Jeżeli pomimo tego, że dobrze zoptymalizowałeś swoją stronę pod względem zdjęć oraz grafiki, dalej doświadczasz problemów z ładowaniem, zapewne musisz skontaktować się z dostawcą hostingu.

2. Używaj zoptymalizowanych pod SEO szablonów

Jeżeli korzystasz z dostępnych szablonów, masz w czym wybierać. WordPress oferuje mnóstwo darmowych szablonów. Warto jednak nie kierować się tylko wyglądem, ale wybrać taki, który jest zoptymalizowany pod silniki wyszukiwania.

W skład dobrego szablonu wchodzą dwie rzeczy: szybkość oraz kod. Dobrze napisany szablon gwarantuje, że boty Google szybko przeanalizują jej kod oraz ustalą jej zawartość.

Oprócz tego:

  • W odpowiedni sposób używaj meta tagów oraz nagłówków
  • Zadbaj o czystą strukturę, która we właściwy sposób wykorzystuje HTML
  • Właściwie korzystaj z kanonicznych tagów

Jeżeli zależy Ci na naprawdę dobrej stronie, warto wtedy skorzystać z usług profesjonalnego projektowania stron www.

3. Stwórz sitemapę

Twoja strona składa się z dziesiątek, jeśli nie setek innych podstron, które Google musi indeksować. Aby jednak mógł zrobić to skutecznie, musi znać jej strukturę. Utworzenie XML sitemapy jest bardzo łatwe. WordPress oferuje przydatną wtyczkę o nazwie Google XML Sitemaps, która automatycznie generuje sitemapę dla Twojej strony, dzięki czemu wyszukiwarki lepiej ją indeksują.

4. Zainstaluj SEO plugin oraz zacznij korzystać z rel=canonical

Zainstalowanie wtyczki SEO jest konieczne, jako że automatycznie wykona ona za Ciebie mnóstwo spraw związanych z SEO. Gdy już ją zainstalujesz, powinieneś zacząć korzystać z tagu rel=canonical. Pomaga on wyszukiwarkom internetowym ustalić, która strona na Twojej domenie jest tą docelową. Eliminuje to także problem ze zduplikowanymi treściami na Twojej stronie.

Godny polecenia jest tutaj All in One SEO Pack. Daje on całe mnóstwo opcji, które zapewniają skuteczne pozycjonowanie. Pomagają one w tworzeniu hierarchii linków, tytułów stron, meta opisów, optymalizacji słów kluczowych, używania tagów oraz archiwum, a nawet i korzystaniu z Google Analytics.

5. Linki nofollow

Zazwyczaj hiperlinki z atrybutem rel=nofollow oznacza, że strona mówi wyszukiwarce, aby nie podążała za danym linkiem, jako że wyjściowa strona nie gwarantuje jakości strony, do której odnosi link. Ponadto atrybut rel=nofollow oznacza, że dany link nie zyskuje punktów w PageRank od strony, na której został on umieszczony.

Google zaleca, aby niepowiązane linki oznaczać jako nofollow. Można w to wliczyć płatne reklamy, które linkują do strony reklamującej się. Z zasady powinieneś oznaczać linki jako nofollow, jeśli są niezwiązane z treścią Twojej strony, albo nie są korzystne dla wyszukiwarek.

6. Zadbaj o aktywność w mediach społecznościowych

Media społecznościowe zyskały w ostatnich latach na znaczeniu. Dzisiaj niemal każdy użytkownik Internetu jest w mniejszy lub większy sposób aktywny na takich portalach jak Twitter, Facebook czy LinkedIn. Zadbanie o to, aby treści, które zamieszczasz na swojej stronie, były łatwe w udostępnianiu, na pewno przyczyni się do większego ruchu na stronie.

Dodanie przycisków do udostępniania treści w mediach społecznościowych nie tylko sprawi, że uzyskasz więcej ruchu, ale przyda także Twojej stronie większej wiarygodności. Dla przykładu strona Techie Nize po dodaniu takich przycisków zyskała aż o 20% więcej ruchu na swojej stronie. Zawsze zatem miej świadomość, jaka moc kryje się w mediach społecznościowych.

Podsumowanie

Przeznacz trochę czasu na ponowne przyjrzenie się temu, jak obecnie działa Twoja strona. Poświęć czas, aby wprowadzić w życie choć kilka tych wskazówek. Jeśli to zrobisz, nie powinien Cię zdziwić znaczny wzrost w ruchu organicznym na Twojej stronie.

Jeśli masz problemy ze zrozumieniem oraz zastosowaniem podanych tutaj porad, zapraszamy do kontaktu. Zapewniamy usługi nie tylko profesjonalnego projektowania stron www, ale także i znakomitą pomoc techniczną.

Potrzebujesz więcej informacji?