Wynająć agencję, czy zbudować zespół swoich pracowników

Wynająć agencję, czy zbudować zespół swoich pracowników?

Prowadzenie firmy to duży wydatek. Od regularnych wypłat oraz dodatków dla pracowników, po szkolenia oraz inwestycje, koszty mogą rosnąć bardzo szybko. Do tego dochodzą wydatki na działania związane z marketingiem, czyli tworzeniem dobrej reklamy, jak na przykład stworzenie firmowej strony internetowej. Jeżeli skalujesz swoją firmę, musisz zainwestować w nowych pracowników, aby wypełnić braki kadrowe, dalej napędzać rozwój firmy oraz ominąć niepotrzebnych przestojów w działaniu.

Bez względu na to, jak wymagające może się wydawać podjęcie takiej decyzji, nie musi wcale być to takie straszne. Z niektórych działań możesz zostać odciążony, dzięki na przykład wynajęciu agencji interaktywnej. W ostatnim czasie coraz więcej firm decyduje się właśnie na taki krok. Outsourcing pozwala redukować koszty. Nie tracisz przy tym kontroli nad swoją firmą, lecz powierzasz pewne zadania osobom, które znają się w danej niszy.

W tym wpisie wyjaśnię, co powinieneś rozważyć przed wynajęciem agencji interaktywnej oraz dlaczego warto rozważyć taki krok.

Czy Twój zespół ma odpowiednie kwalifikacje oraz zasoby?

Określ, czego potrzebuje Twoja firma oraz jakie zasoby i umiejętności są potrzebne do zrealizowania danego projektu. Jeżeli potrzeba Ci jedynie prowadzenia kanałów w mediach społecznościowych, zapewne możesz znaleźć kogoś lokalnie i zatrudnić na miejscu.

Jeśli jednak chcesz stworzyć od nowa profesjonalną stronę internetową, warto będzie rozglądnąć się za prawdziwymi specjalistami.

Czy jesteś gotowy zainwestować w ciągłą naukę i rozwój pracowników?

Jeżeli zdecydujesz się przykładowo wynająć zespół, który będzie się zajmował Twoją stroną firmową lub sklepem internetowym, będziesz musiał ponieść koszty ich edukacji oraz rozwoju. Potrzeba inwestycji w rozwój swoich pracowników w tak odpowiedzialnym dziale musi być bezwarunkowo zaspokojona. Jeżeli nie możesz pozwolić sobie na taką długofalową inwestycję, rozważ wynajęcie agencji interaktywnej.

Czy zlecenie danych działań na zewnątrz pozwoli Ci osiągnąć szybciej swoje cele?

Czasami outsourcing pozwala zaspokoić nagłą potrzebę. Możliwe, że potrzebujesz pilnie jakiegoś projektu graficznego, jednak aktualnie pracujący w firmie grafik nie będzie w stanie go zrealizować. Samo zadanie możesz zlecić na zewnątrz. Pomoże Ci to rozwinąć swoją firmę, a bardzo możliwe, że dopiero później pomyślisz o zadbaniu o powiększenie zespołu grafików na miejscu.

Jaką uzyskujesz wartość w zamian za koszt?

Kiedy zastanawiasz się, czy wybrać agencję lub stworzyć własny zespół, w grę wchodzi matematyka. Oblicz prawdziwy koszt zatrudnienia pracownika oraz zlecenia danego zadania na zewnątrz. Możliwe, że jeśli zlecisz zrobienie strony internetowej kilku aktualnym pracownikom, którzy mają trochę o tym pojęcie, zapłacisz mniej. Jednak, jeśli wynajmujesz firmę zajmującą się wykonawstwem stron internetowych za trochę wyższą cenę, otrzymujesz tak naprawdę znacznie większy zespół z bogatszym doświadczeniem. W takim przypadku za niewiele wyższy koszt otrzymujesz znacznie wyższą wartość.

Pamiętaj też, aby nie porównywać po prostu kwoty płaconej agencji ze stawką godzinową danego pracownika. Oprócz samego wynagrodzenia w koszt pracownika wchodzi mnóstwo innych opłat. Nie można też ominąć kosztu, jaki poniosłeś (lub dalej ponosisz) związanego z rekrutacją oraz szkoleniem osób, które mają wykonywać dane zadanie.

Doświadczenie oraz wiedza agencji interaktywnej

W niektórych przypadkach za miesięczny koszt jednego pracownika możesz wynająć agencję, w skład której wchodzi kilka-kilkanaście osób. Ich kolektywne doświadczenie oraz wiedza mogą zdziałać cuda!

Ponadto agencja interaktywna jest na czasie z trendami w swojej branży. Daje im to wgląd w to, co działa, a co nie. Dzięki temu, że pracują oni z różnymi klientami oraz branżami, mają lepszy wgląd oraz wyczucie w to, co może zadziałać w Twoim przypadku. Stworzenie dobrej reklamy oraz wszystkie działania związane z Twoją obecnością w sieci to sprawy najwyższej wagi. Agencja ma na swoim koncie tysiące godzin, których pracownicy spędzili na testowaniu nowych pomysłów, sposobów działań, technologii oraz technik. Takie doświadczenie ma niezwykłą wartość.

W skład doświadczenia oraz wiedzy danej agencji wchodzą też często narzędzia, które są potrzebne im do pracy. Często mogą to być drogie technologie, których samo opanowanie wymaga także wielu godzin szkolenia.

Porównując tworzenie własnego zespołu oraz wynajęcie agencji, wśród korzyści możemy też wymienić:

  • Brak konieczności szkolenia pracowników
  • Ominięcie wszystkich zawirowań związanych z HR
  • Możliwość wpisania wydatków na wynajęcie agencji w koszty prowadzenia działalności
  • Efektywność w krótkoterminowych projektach

Podsumowanie

Koniec końców Ty sam wiesz, co najlepiej pasuje do Twojej firmy. Jeżeli już na tę chwilę posiadasz duży zespół, który może zająć się tworzeniem i edycją strony internetowej, pisaniem aplikacji dedykowanych, czy też robieniem grafiki, być może poszerzenie grona swoich pracowników będzie dobrym wyjściem.

Jeżeli jednak zależy Ci na naprawdę wysokiej jakości oraz dużej specjalizacji osób wykonujących projekt, a przy tym nie masz odpowiedniego zespołu, rozważ współpracę z agencją interaktywną. Skontaktuj się z nami, a chętnie pomożemy Ci zrealizować Twoje cele.

Potrzebujesz więcej informacji?

Coś tu pusto...
Nie masz żadnych przedmiotów w koszyku
Powrót