Analiza baner

22 grudnia, 2017

Platforma e-commerce – czy jej prowadzenie jest łatwe?

Sklep online to w dzisiejszych czasach bardzo popularny sposób na rozpoczęcie swojej przygody z biznesem. Wymaga mniejszego wkładu własnego niż sklep fizyczny, a w dodatku baza potencjalnych klientów jest znacznie większa. Tworzenie sklepu internetowego możemy zlecić agencji interaktywnej, dzięki czemu posiądziemy znakomite zaplecze informatyczne. Wydawać by się mogło, że sklep internetowy to niezwykle prosta i pewna inwestycja. Prawda jest jednak nieco inna.

Sklep online – pozyskiwanie klientów.

Sklep online nie będzie funkcjonował bez odwiedzających go klientów. Z jednej strony użytkowników internetu jest mnóstwo. Z drugiej sklepów www również. Co należy zrobić, aby skupić uwagę potencjalnego klienta właśnie na naszych usługach? Sposobów jest wiele. Wykupienie reklam, atrakcyjne promocje. Sam sposób wykonania strony internetowej, czy dobór kolorów mogą przesądzić o naszym sukcesie. Jeżeli przychodzący do nas po raz pierwszy klient, nie będzie w stanie w łatwy sposób poruszać się po naszej stronie www – na pewno nie wróci do nas po raz kolejny. Intuicyjność to podstawa. Drugą ważną rzeczą jest odpowiednie przedstawienie produktu, a więc odpowiednie przygotowanie karty produktu. O niej możecie przeczytać nieco więcej TUTAJ.

Sam proces pozyskiwania klientów może trwać dość długo. Przed rozpoczęciem funkcjonowania naszego sklepu warto więc zadbać o dalszy plan działania, uwzględniający takie aspekty jak rozwój sklepu w przyszłości, czy grupa docelowa do której chcemy trafić w pierwszej kolejności.

Koszty związane z prowadzeniem sklepu online.

Wiele osób kompletnie zapomina o wydatkach, jakie towarzyszą takiej inwestycji. Sklep internetowy to nie wydatek jednorazowy. Rynek ulega stałym zmianom, za którymi musimy nadążyć, aby być konkurencyjni. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami rozbudowy naszego sklepu. Jeśli zaniedbamy ten element chcąc zaoszczędzić nieco środków, może okazać się, że nasze zyski maleją. Aby prowadzić swój sklep internetowy musimy nastawić się na długofalowe wydatki, które pozwolą usprawnić i unowocześnić naszą stronę.

Plan to podstawa. Rozpiszmy rozwój sklepu internetowego na kilka miesięcy do przodu. Nawet jeżeli nasze zamiary nieco się zmienią, znacznie łatwiej skorygować istniejący plan, niż napisać go kompletnie od nowa.

Potrzebujesz więcej informacji?