Dwudziesty pierwszy wiek przyniósł wiele nowych technologii. Jedną z nich jest smartphone, z którego korzysta już niemal każdy z nas. Ten wspaniały wynalazek umożliwia nie tylko wykonywanie połączeń telefonicznych i pisanie smsów. Jedną z najważniejszych funkcji tego urządzenia jest możliwość korzystania z internetu. W tym aspekcie responsywność strony internetowej jest niezbędna, aby użytkownik mógł z niej korzystać. Czym właściwie jest responsywność?
Responsywność – czym jest?
To technika projektowania strony www. Dzięki niej, układ i wygląd strony internetowej, będzie dostosowywał się automatycznie do rozmiarów okna przeglądarki. Jest to istotne zarówno dla komputerów jak i urządzeń mobilnych. Rozdzielczość monitora może być przecież różna, a dzięki responsywności – strona www będzie prezentowała się świetnie bez względu na rozmiar okna przeglądarki.
Czy warto w to zainwestować?
Jak najbardziej. Zalet jest mnóstwo. Responsywność strony internetowej sprawia, że nasza witryna, bądź sklep internetowy, wygląda dużo bardziej profesjonalnie. Użytkownik, który zdecyduje się tam zajrzeć na pewno zwróci na to uwagę, jeżeli będzie przy tym korzystał z urządzenia mobilnego. Brak responsywności to spory kłopot. Powoduje znaczące problemy w korzystaniu ze strony co na pewno odstraszy naszych potencjalnych klientów. Mamy więc kolejny plus – ułatwia korzystanie z naszej witryny. Responsywność to wręcz standard w dzisiejszym świecie.
Własna strona internetowa wymaga przemyślanego planu i konsekwentnego działania. Warto zadbać o profesjonalne wsparcie IT w postaci agencji interaktywnej. Dzięki temu nasza strona będzie stale aktualizowana i przystosowywana do potrzeb naszych klientów. Pamiętajmy także, że gotowe szablony to nie zawsze najlepszy sposób na biznes. Czasami warto zainwestować w pełni spersonalizowaną stronę internetową, którą znacznie łatwiej w przyszłości zmodyfikować pod nasze gusta i potrzeby.