W poprzednich artykułach szczegółowo odpowiedzieliśmy sobie na pytania o to, komu zlecić wykonanie strony na WordPress? Jakie kroki podjąć, aby nasza marka odpowiednio odnalazła się w sieci oraz dlaczego własna strona internetowa Twojej firmy to prawdziwy niezbędnik na drodze prowadzącej do sukcesu w branży. Dziś skupmy się na tym jakie kroki należy podjąć, aby założyć sklep internetowy, przyciągnąć do niego klientów oraz czerpać z tego biznesu jak największe korzyści. Własny sklep internetowy? Zapraszam.
A zatem… jaki jest Twój plan?
Droga do założenia w pełni prosperującego sklepu internetowego, prowadzi poprzez ogrom pytań, na które każdy przedsiębiorca rozpoczynający działalność w internecie musi sobie odpowiedzieć.
Oto najważniejsze z nich:
- Co takiego zamierzam sprzedawać w internecie?
- Jak będzie nazywał się mój sklep oraz jak będzie wyglądać jego logo?
- W jaki sposób zamierzam realizować dostawy?
- Jak wiele systemów płatności planuję wdrożyć?
- Będzie to działalność krajowa, czy może międzynarodowa?
- Jakim budżetem na wykonanie takiego projektu dysponuję?
- Komu powinienem zlecić realizację mojego projektu?
- Oczekuję prostego, gotowego projektu graficznego, czy może indywidualnie dostosowanego rozwiązania?
Oczywistym jest, że stworzenie sklepu internetowego to skomplikowany, czasochłonny proces więc jako osoba niedoświadczona masz prawo mieć trudności z odnalezieniem się w poszczególnych jego etapach. Wówczas możesz skorzystać z pomocy i porad specjalistów pracujących nad Twoim projektem. Przykładowo, nasze doświadczenie w pracy z klientami pozwala nam doradzić Ci najlepsze rozwiązania na każdym etapie realizacji Twojego pomysłu.
Wybór oprogramowania
Sklep online, podobnie jak własna strona www jest tworzony w oparciu o konkretne oprogramowanie. Najpopularniejsze systemy pozwalające na stworzenie sklepu internetowego i wygodne zarządzanie nim to PrestaShop i WooCommerce.
Oba systemy dają nam możliwość utworzenia projektu sklepu zarówno korzystając z dostępnych (płatnych oraz bezpłatnych) szablonów graficznych jak również pozwalają nam zbudować własny sklep internetowy od podstaw. Bardziej obszerna informacja na temat usług, oferowanych przez każdy z systemów jest zawarta w wyżej załączonym artykule, do którego lektury szczerze zachęcam.
Sklep internetowy – koszty
Koszt utworzenia sklepu internetowego jest zależny od wielu aspektów i niestety nie da się jednoznacznie określić kosztów jego wykonania. Przykładowo, jeden klient zleci utworzenie prostego sklepu z zaledwie trzema produktami, bez specjalnych funkcjonalności, gdy inny potrzebuje rozbudowanego rozwiązania, oryginalnego designu, sklepu obsługującego dziesiątki tysięcy produktów oraz wiele ciekawych usprawnień. Wówczas ceny sklepów internetowych będą wahać się między kilkoma a kilkunastoma tysiącami złotych. Prawdopodobnie czynnikiem mającym na to największy wpływ jest sposób wykonania sklepu – wybierasz prosty, gotowy szablon graficzny, czy może zlecasz zakodowanie projektu od zera? Zapewne zapytasz o to, co jest bardziej opłacalne. Zapoznaj się z załączonym artykułem, poświęconym w pełni kwestii wyboru pomiędzy szablonem a rozwiązaniem dedykowanym. Zapraszam!
Jaki powinien być sklep internetowy?
Gdy finalnie zdecydujemy się na utworzenie sklepu internetowego, warto zadbać o to, aby w jak największym stopniu był on przyjazny klientom. Co to oznacza? Przede wszystkim skupmy się na tym:
- Design sklepu internetowego musi być przejrzysty i czytelny, a strona główna powinna zawierać tylko najważniejsze informacje służące zainteresowaniu potencjalnego klienta,
- Szybkość ładowania strony – kolejny, bardzo ważny czynnik wpływający na odbiór naszego sklepu przez odwiedzających. Powolne funkcjonowanie witryny wpływa na zniechęcenie klienta do dalszego przeglądania sklepu,
- Wyraźne zdjęcia produktów oraz dokładne, czytelne opisy
- Sprawny, funkcjonalny system filtrów wyszukiwania
- Bezpieczeństwo strony – protokoły bezpieczeństwa, zweryfikowane płatności, aktualne oprogramowanie
- Dostosowanie pod kątem urządzeń mobilnych (RWD)
- Wsparcie techniczne – użytkownicy powinni mieć możliwość sprawnie przebiegającej konsultacji z pracownikami sklepu, w sprawie różnego rodzaju problemów czy też pytań.
To tylko kilka najważniejszych aspektów, które należy wziąć pod uwagę podczas zlecenia wykonania sklepu internetowego.
Komu zlecić wykonanie sklepu internetowego?
Wybór wykonawcy dla projektu sklepu internetowego to etap przysparzający zleceniodawcom wielu problemów. Kogo wybrać, aby wyszło taniej? Agencja czy freelancer? Streszczając temat powyższego artykułu powiedzmy sobie szczerze, że wszystko tak naprawdę zależy od tego jakim dysponujemy budżetem, w jakim czasie chcielibyśmy zamknąć cały projekt oraz na jakich rekomendacjach się opieramy. Zleceniodawca posiadający już jakiekolwiek doświadczenie w prowadzeniu działalności internetowej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że konkretna inwestycja we własny projekt opłaca się znacznie bardziej i przynosi oczekiwane korzyści w przeciwieństwie do próby obejścia projektu jak najszybszą, najtańszą drogą. Podobnie jest z wyborem odpowiedniego wykonawcy. Prawdopodobnie nigdy skorzystanie z usług freelancera oferującego wykonanie projektu w stosunkowo niskim koszcie nie spełni Twoich oczekiwań w takim stopniu, jak zrobi to projekt stworzony przez doświadczony zespół specjalistów danej branży. Właśnie z tego względu warto odpowiednio przemyśleć cały biznes plan a w razie potrzeby skonsultować się z specjalistą, który nakieruje Cię na dobry tor.
Podsumowanie
Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione na wstępie pytania i oszacowanie ich kosztów (zarówno finansowych jak i czasowych) przez specjalistę, możesz zabrać się za stworzenie własnego sklepu internetowego – w tejże kwestii oczywiście oferujemy Ci współpracę. Sprawdź ofertę dostępną na naszej stronie bądź skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów projektu, przejrzyj nasze dotychczasowe realizacje i podejmij odpowiednią decyzję.