Na najbliższe dni przygotowaliśmy dla Was kilka ciekawych artykułów o tym, w jaki sposób wykorzystywać bezpłatne narzędzia oferowane przez Google we własnym biznesie internetowym!
Na pierwszy plan postawmy Google Analitycs! Zapraszam 😉
Czym jest Google Analitycs?
To zdecydowanie jedno z najpopularniejszych narzędzi od Google, rozbudowany system pozwalający na bezpłatne analizowanie statystyk własnej strony internetowej. Zadaniem Google Analitycs jest zbieranie informacji o użytkownikach odwiedzających Twoją stronę internetową oraz wyświetlanie danych z konkretnego okresu czasu w postaci raportów.
O czym informuje nas system?
- Za pomocą jakich źródeł użytkownicy trafiają na Twoją stronę?,
- Z jakich urządzeń korzystają osoby odwiedzające witrynę?,
- Jakie czynności wykonali użytkownicy na Twojej stronie? Dokonali zakupu, wypełnili formularz a może przeglądali jedynie Twoją ofertę?.
- W jakiej lokalizacji znajdowali się Twoi odwiedzający? Ile średnio czasu spędzili na Twojej stronie? Jaki procent z nich to nowi użytkownicy, a jaki stali odwiedzający?
Dlaczego warto?
To rozbudowane narzędzie od Google, pozwala nam lepiej poznać swoich odwiedzających, ich potrzeby oraz preferencje. Dzięki zebranym raportom jesteśmy w stanie lepiej dopasować ofertę pod konkretne osoby!
Konwersja określona na podstawie zebranych statystyk pozwala nam określić, w jakim stopniu udało nam się spełnić określone cele. Przykładem może być zapisanie się nowych użytkowników do newslettera.
Fakt, iż Google Analitycs jest narzędziem bezpłatnym dla większości użytkowników tylko zachęca do korzystania z danych funkcjonalności. Abonament korzystania z systemu rozpoczyna się w momencie, w którym Twoja witryna przekroczy próg 5 milionów odwiedzin miesięcznie, a więc dotyczy to jedynie naprawdę rozbudowanych serwisów internetowych. Dodatkowo warto wiedzieć o tym, że narzędzie jest dostępne również dla użytkowników korzystających już z produktów Google tj. chociażby Google Ads.
Jak korzystać z Google Analitycs?
Jest to usługa dostępna dla wszystkich użytkowników posiadających konto Google. Wystarczy jedynie rejestracja konta na stronie Analitycs a następnie uzupełnienie danych o śledzonej witrynie. Wówczas Google wygeneruje dla nas indywidualny identyfikator śledzenia oraz kod .js, który możemy wykorzystać na własnej stronie internetowej. W zależności od CMS’a, na jakim oparta jest nasza strona www dodanie funkcjonalności Google Analitycs może być mniej lub bardziej skomplikowane, jednak istnieje wiele przydatnych rozszerzeń pozwalających na dodanie w/w funkcjonalności. Przykładowo dla stron opartych na WordPress możemy wykorzystać wtyczkę Google Analitycs for WordPress.
Podsumowanie
Omówiliśmy pokrótce dlaczego warto zainteresować się Google Analitycs. Zachęcamy do śledzenia naszej strony, aby nie przeoczyć również kolejnych artykułów dotyczących narzędzi wspierających naszą codzienną pracę.