Ilustracja mezczyzny uzywajcego laptopa

17 kwietnia, 2018

Tworzenie sklepu www – jak wiele można zyskać?

W wielu poprzednich artykułach podkreślaliśmy znaczenie internetu w sprzedaży dóbr i usług w Polsce. Udział sklepów online w ogólnej sprzedaży rośnie z każdym kolejnym rokiem. Obecne trendy wskazują na to, że współczynnik osób dokonujących zakupów za pomocą internetu, będzie stale rósł. Tworzenie sklepu www jest więc świetną inwestycją, która może przynieść nam duże zyski. Warunkiem udanej inwestycji jest odpowiednie jej rozplanowanie i przemyślany rozwój. Nic nie stoi w miejscu, a rozwijające się sklepy internetowe stawiają poprzeczkę coraz wyżej.

  • Jak wiele osób kupuje w internecie?

Szacuje się, że w 2017 roku zakupów przez internet dokonało ponad 50% Polaków. Ta ogromna liczba doskonale obrazuje stopień rozwoju tej branży. Coś, co jeszcze kilka lat temu raczkowało na arenie polskiej gospodarki, dzisiaj stanowi gigantyczną jej część, przynosząc wielkie zyski przedsiębiorcom i państwu. Rozwiązanie to nie jest pozbawione wad. Sklepy stacjonarne, które zaniedbały internetowy aspekt swojej działalności tracą coraz więcej klientów. Aktywni użytkownicy internetu doceniają możliwość przejrzenia asortymentu i porównania cen z innymi, konkurencyjnymi sklepami bez konieczności wychodzenia z domu. W tradycyjnej formie handlu, aby porównać ze sobą ceny oferowane w kilku sklepach, konieczne staje się fizyczne przemieszczanie. To natomiast zabiera czas, który moglibyśmy przeznaczyć na coś innego. W dzisiejszym, zabieganym świecie, czas bywa wartością nadrzędną, dlatego warto zadbać o to, aby nasz klient stracił go tak mało jak to możliwe. Tworzenie strony www, która byłaby jedynie katalogiem naszych towarów, czy usług, to również doskonały pomysł, jeżeli nie planujemy sprzedaży wysyłkowej.

  • Niewielkie przedsiębiorstwo, a tworzenie sklepu www.

Wielu przedsiębiorców żyję w przekonaniu, że posiadając niewielki sklep stacjonarny nie potrzebują elektronicznej jego wersji. Tracą w ten sposób klientów i możliwość rozwoju. Niewielkie sklepy często mogą poszczycić się bardzo konkurencyjnymi cenami względem popularnych sieciówek, w których sama metka jest sporym kosztem. Gdyby takie przedsiębiorstwa zadbały o promocję w sieci, na pewno zyskaliby na popularności wśród swojej grupy docelowej. Pamiętajmy, że wiele osób starszych również jest świadomymi i aktywnymi użytkownikami internetu, a ilość takich osób stale rośnie. Dlatego bez względu na wiek swojego targetu – warto zainwestować w tworzenie strony internetowej, czy tworzenie sklepu internetowego.

Potrzebujesz więcej informacji?