25 stycznia, 2021

Social Commerce. Co warto wiedzieć?

Social media to dzisiaj już nie tylko portale łączące znajomych. Jeżeli odpowiednio wykorzystasz potencjał tych narzędzi możesz również znacząco poprawić wyniki swojej sprzedaży! Czym jest Social Commerce i jak z tego korzystać? Raz, raz! Zabierajmy się do pracy.

Social commerce, co to takiego?

Jak nazwa wskazuje, Social Commerce to jeden ze sposobów prowadzenia sprzedaży w internecie. Wiele kanałów społecznościowych, (w szczególności Facebook) jest dziś dostosowanych do prowadzenia pewnego rodzaju sprzedaży. Nie mówię tutaj tylko o popularnej funkcji Marketplace, która sprawdza się na Facebooku od dłuższego czasu, ale również łączeniu firmowych Fanpage’y bezpośrednio ze sklepem.

Facebook Commerce Manager

Od pewnego czasu masz możliwość stworzenia własnego sklepu na Facebooku za pomocą narzędzia Commerce Manager. Aby uruchomić ten panel, należy skorzystać np. z podanego linku: https://business.facebook.com/commerce_manager.

Innym ciekawym sposobem jest też możliwość oznaczania produktów w publikowanych postach. Po kliknięciu w takie zdjęcie użytkownik zostanie przekierowany bezpośrednio na stronę Twojego sklepu. Tego typu opcję znajdziesz w narzędziach edycji dostępnych dla każdego opublikowanego bądź zaplanowanego posta.

W taki sposób trafiasz do użytkowników ze swoją ofertą wieloma różnymi kanałami.

Panel Commerce Managera prezentuje się całkiem ciekawie i zapewnia dostęp do najważniejszych funkcji w jednym miejscu.

 

Za pomocą panelu możesz edytować katalog dostępnych produktów i podejrzeć, w jaki sposób Twoja oferta wyświetla się na różnych urządzeniach.

Dodatkowo Twój Facebookowy asystent sprzedaży poinformuje Cię, jeśli pojawią się problemy wymagające Twojej uwagi.

Na podstawie zbieranych na bieżąco statystyk możesz w prosty sposób:

  • Kontrolować skuteczność swoich reklam
  • Sprawdzić ilu użytkowników odwiedziło ostatnio Twój sklep
  • Dowiedzieć się za pomocą jakiego kanału trafili na Twoją ofertę

Dlaczego social commerce jest pomocne?

Podczas codziennego przewijania Fejsa lub Instagrama na pewno każdy z nas trafił kiedyś na posty z przyciskiem  „Kup teraz” lub „Przejdź do witryny”. Mają one na celu zachęcenie użytkownika do podjęcia konkretnego działania, co finalnie przekłada się na zwiększenie konwersji z takich reklam. Jeżeli post wyda się ciekawy Twoim odbiorcom, istnieje większa szansa na to, że podejmą względem niego dalsze działania. Dlatego tak istotne jest publikowanie tylko jakościowych i angażujących postów.

Dodatkowo prowadząc sklep na tak rozbudowanym portalu jak Facebook:

  • Masz dostęp do wygodnej i szybszej komunikacji ze swoimi klientami
  • Możesz tworzyć i kierować reklamy do ściśle określonej grupy odbiorców
  • A także budować lepszy wizerunek marki i zaufanie klientów za pomocą polubień, komentarzy i opinii, które są dziś tak ważnym wyznacznikiem jakości w sieci.

Podsumowanie

Jesteś zainteresowany stworzeniem własnego sklepu na Facebooku? Potrzebujesz pomocy z jego dostosowaniem i konfiguracją? Nie ma problemu – czekamy na Twoją wiadomość.

Potrzebujesz więcej informacji?