Social media to dzisiaj już nie tylko portale łączące znajomych. Jeżeli odpowiednio wykorzystasz potencjał tych narzędzi możesz również znacząco poprawić wyniki swojej sprzedaży! Czym jest Social Commerce i jak z tego korzystać? Raz, raz! Zabierajmy się do pracy.
Social commerce, co to takiego?
Jak nazwa wskazuje, Social Commerce to jeden ze sposobów prowadzenia sprzedaży w internecie. Wiele kanałów społecznościowych, (w szczególności Facebook) jest dziś dostosowanych do prowadzenia pewnego rodzaju sprzedaży. Nie mówię tutaj tylko o popularnej funkcji Marketplace, która sprawdza się na Facebooku od dłuższego czasu, ale również łączeniu firmowych Fanpage’y bezpośrednio ze sklepem.

sklep z kamerami ip
Facebook Commerce Manager
Od pewnego czasu masz możliwość stworzenia własnego sklepu na Facebooku za pomocą narzędzia Commerce Manager. Aby uruchomić ten panel, należy skorzystać np. z podanego linku: https://business.facebook.com/commerce_manager.
Innym ciekawym sposobem jest też możliwość oznaczania produktów w publikowanych postach. Po kliknięciu w takie zdjęcie użytkownik zostanie przekierowany bezpośrednio na stronę Twojego sklepu. Tego typu opcję znajdziesz w narzędziach edycji dostępnych dla każdego opublikowanego bądź zaplanowanego posta.
W taki sposób trafiasz do użytkowników ze swoją ofertą wieloma różnymi kanałami.
Panel Commerce Managera prezentuje się całkiem ciekawie i zapewnia dostęp do najważniejszych funkcji w jednym miejscu.
Za pomocą panelu możesz edytować katalog dostępnych produktów i podejrzeć, w jaki sposób Twoja oferta wyświetla się na różnych urządzeniach.
Dodatkowo Twój Facebookowy asystent sprzedaży poinformuje Cię, jeśli pojawią się problemy wymagające Twojej uwagi.
Na podstawie zbieranych na bieżąco statystyk możesz w prosty sposób:
- Kontrolować skuteczność swoich reklam
- Sprawdzić ilu użytkowników odwiedziło ostatnio Twój sklep
- Dowiedzieć się za pomocą jakiego kanału trafili na Twoją ofertę
Dlaczego social commerce jest pomocne?
Podczas codziennego przewijania Fejsa lub Instagrama na pewno każdy z nas trafił kiedyś na posty z przyciskiem „Kup teraz” lub „Przejdź do witryny”. Mają one na celu zachęcenie użytkownika do podjęcia konkretnego działania, co finalnie przekłada się na zwiększenie konwersji z takich reklam. Jeżeli post wyda się ciekawy Twoim odbiorcom, istnieje większa szansa na to, że podejmą względem niego dalsze działania. Dlatego tak istotne jest publikowanie tylko jakościowych i angażujących postów.
Dodatkowo prowadząc sklep na tak rozbudowanym portalu jak Facebook:
- Masz dostęp do wygodnej i szybszej komunikacji ze swoimi klientami
- Możesz tworzyć i kierować reklamy do ściśle określonej grupy odbiorców
- A także budować lepszy wizerunek marki i zaufanie klientów za pomocą polubień, komentarzy i opinii, które są dziś tak ważnym wyznacznikiem jakości w sieci.
Podsumowanie
Jesteś zainteresowany stworzeniem własnego sklepu na Facebooku? Potrzebujesz pomocy z jego dostosowaniem i konfiguracją? Nie ma problemu – czekamy na Twoją wiadomość.