Słowa kluczowe – Optymalizacja SEO

SEO (Search Engine Optimization) – to proces, który ma na celu zwiększenie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Zajęcie najwyższych pozycji na listach wyszukiwania pozwala na zwiększenie liczby odwiedzin witryny, a tym samym wzrost popularności marki czy też dochodu ze sprzedaży usług lub produktów. W skrócie SEO oznacza optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek.
Dowiedz się więcej!

Wartościowe treści – bądź numerem jeden!

Według statystyk, codziennie powstaje ponad 4 miliony nowych wpisów na blogach. Jak zatem wyróżnić swoje treści, gdy wówczas mamy do czynienia z taką konkurencją?

Zastosuj się do podanych przykładów:

  • Bądź sobą – pozwól czytelnikom integrować się z Twoim środowiskiem – publikuj relacje prosto z Twojego życia codziennego oraz prowadź z nimi dialog.
  • Zadbaj o szczegóły – dodaj obrazy, linki oraz infografiki.
  • Zachęć czytelnika do dialogu – stawiaj śmiałe tezy, używaj języka kontrowersyjnego oraz postaraj się zaangażować klientów do komentowania.
  • Lepsza sprzedaż w sklepie online? Publikuj wpisy zawierające zdjęcia produktów lub świadczonych usług wraz z ich kreatywnym opisem.
  • Zadowolony klient to klucz do dalszego rozwoju. Pozytywne recenzje i oceny pozostawione przez Twoich zadowolonych klientów są nieocenione i wpływają na pozytywny odbiór Twojej działalności – podziel się nimi z czytelnikami.

Hierarchiczny zapis

Nagłówki stosuje się w celu wyróżnienia tekstu na stronie www. Można je porównać do tytułu i podtytułów w tradycyjnych artykułach.

Z punktu widzenia użytkowników nagłówki są ważne, ponieważ:

  • Tekst podzielony na akapity jest o wiele łatwiejszy w odbiorze.
  • Jeśli internauta przerwie czytanie treści, zapamięta śródtytuł to bez problemu wróci do fragmentu, w którym skończył.
  • Nagłówki ułatwiają przeglądanie długich tekstów i zdecydowanie lepiej prezentują się na stronie www, w stosunku do długich bloków treści.

Stosowanie śródtytułów przynosi korzyści z punktu widzenia SEO:

  • Nagłówki pozwalają na ubarwienie tekstu słowami kluczowymi w naturalny sposób.
  • Dzięki nim wyszukiwarka ocenia treść jako wysokiej jakości.

Hierarchia nagłówków H1-H6

Do dyspozycji mamy aż 6 rodzajów nagłówków, a każdy z nich powinien wyróżniać tekst o innym znaczeniu dla użytkownika i wyszukiwarki.

  • Utrzymaj porządek w strukturze nagłówków – jeśli użyłeś nagłówka H1, po nim powinieneś zastosować nagłówek H2, następnie H3 itd.,
  • Nagłówek H1 staraj się stosować tylko raz – ma on duże znaczenie dla pozycjonowania i nie warto przesadzać z jego wykorzystywaniem. Umieść go jak najwyżej w kodzie strony – zwykle będzie pełnił rolę tytułu strony, podstrony, artykułu lub produktu,
  • Nie stosuj zbyt głębokiego zagnieżdżania nagłówków w artykule, najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest grupowanie nagłówków do poziomu H3.

Słowa kluczowe – czym są i jak je wykorzystywać?

Słowa kluczowe, nazywane również frazami, są to wyrazy pomagające nam dotrzeć do poszukiwanych treści po wpisaniu ich w wyszukiwarce.

Najważniejsze słowa kluczowe w dokładnym dopasowaniu powinny znajdować się w nagłówku H1. Następnie w znacznikach H2, H3 itd. należy zamieścić frazy odmienione lub inne mniej ważne dla pozycjonowania słowa kluczowe.

Słowa kluczowe – częstotliwość stosowania

Wielu specjalistów w dziedzinie marketingu uważa, że większa ilość słów kluczowych w tekście to lepsza pozycja witryny w Google. Już na samym początku należy podkreślić, że nadmierne stosowanie fraz kluczowych będzie odbierane przez Google jako spam i nie pomoże nam to w osiągnięciu zamierzonego celu.

Jaka zatem jest optymalna ilość słów kluczowych dla tekstów o różnorakiej długości? Korzystając ze źródeł dostępnych w sieci natychmiast natkniemy się na opinię kilku kolejnych speców od marketingu. Jedni uważają, że częstotliwość występowania fraz kluczowych powinna oscylować między 1-2% w skali tekstu, inni zaś twierdzą, że powinno być to aż 5%. Oczywiście prawdą jest, że Google skanuje dane strony na podstawie zawartych słów kluczowych. Jeśli jest ich zbyt mało – traktuje stronę jako niezwiązaną z wyszukiwanym tematem. Jeżeli zaś słowa kluczowe przeważają w tekście, oznacza je jako spam. Badania algorytmu Google, udowodniły, że nie podlicza on słów kluczowych. Określa jedynie, w jakim stopniu witryna związana jest z wyszukiwaną przez użytkownika frazą.

Algorytm Google jest znacznie bardziej skomplikowany, niż by się wydawało. Z tej racji nie ma czegoś takiego, jak optymalne zagęszczenie fraz kluczowych. Musimy pamiętać, że każda strona jest inna na swój sposób, a jej pozycja w wynikach wyszukiwania wcale nie musi zależeć od ilości wykorzystanych fraz.

https://www.freepik.com/free-photos-vectors/business

Linkowanie wewnętrzne – jeden z elementów strategii SEO

Linkowanie wewnętrzne jest zarówno jednym z najważniejszych kroków w optymalizacji, jak również jedną z najbardziej istotnych strategii przy pozycjonowaniu serwisu internetowego. Są to linki umożliwiające użytkownikom szybki dostęp do innych podstron.

Linkowanie wewnętrzne pozwala między innymi:

  • na łatwe poruszanie się po stronie zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek,

  • na poprawę funkcjonalności witryny.

Jak prawidłowo wykonać linkowanie wewnętrzne?

Oto kilka najważniejszych zasad:

  • tekst powinien być w pełni dostosowany do kontekstu strony,

  • linki powinny prowadzić do treści powiązanych z konkretnym wpisem,

  • warto linkować do takich podstron, dla których chcemy zyskać odwiedziny lub przyszłych klientów.

Podsumowanie

Reasumując, pozycjonowanie to bardzo złożony proces, który wymaga zachowania systematyczności oraz stałej aktualizacji.

Działania rozpoczynają się od wyboru odpowiednich słów kluczowych, po których wpisaniu, Twoja strona internetowa zostanie wyświetlona wysoko w wynikach wyszukiwania. Wspomniane wyżej zachowywanie zasad zamieszczania wartościowych treści, prawidłowe linkowanie wewnętrzne oraz odpowiednia hierarchia we wpisach poprowadzi Cię do osiągnięcia założonego celu zarówno wyróżniając Twoje wpisy na tle konkurencji, jak również zdobywając nowych odwiedzających dla Twojej witryny.

Sprawdź również nasz poprzedni artykuł odnośnie SEO na WordPress!

Potrzebujesz więcej informacji?

Coś tu pusto...
Nie masz żadnych przedmiotów w koszyku
bag
Powrót