W ramach agencji interaktywnej Gloo stworzyliśmy wiele różnorodnych stron internetowych. Klienci, z którymi mieliśmy przyjemność pracować, popełniali kilka błędów uniemożliwiających szybkie i sprawne stworzenie strony spełniającej wszystkie ich oczekiwania.  Mając doświadczenie w tym temacie jesteśmy w stanie wyodrębnić najważniejsze z nich i zasugerować odpowiednie rozwiązania.

1. Brak celów.

Zlecając projekt profesjonalistom, klient bardzo często nie jest w stanie wymienić żadnych konkretnych celów, jakich spełnienie ma zagwarantować strona. Najczęściej jest to zwyczajna chęć jej posiadania, bądź też swego rodzaju przekonanie, że witryna pozwoli skuteczniej utrzymać się na rynku bez większego wysiłku. Jest to błędny sposób myślenia. Prawidłowo postawionymi celami jest np. ułatwienie dostępu do informacji na temat oferowanych usług, bądź też zwiększenie liczby obserwatorów w przypadku inicjatyw na portalach społecznościowych. Warto więc przemyśleć tą kwestie jeszcze przed skontaktowaniem się z agencją.

2. Przesadne upiększanie.
Ładna strona jest w stanie przyciągnąć ludzi. Forma nie może jednak zakłócać funkcjonalności. Klienci oczekujący gadżetów i upiększeń na każdym kroku, narażają jej treść. Użytkownicy muszą posiadać łatwy dostęp do najistotniejszych funkcji strony internetowej. Dzięki intuicyjności, jej popularność na pewno się zwiększy.

3. Nie korzystanie z rad agencji.
To klient posiada ostatnie słowo przy tworzeniu projektu. Jego wymagania i cele są najważniejsze. Mimo to pamiętajmy o tym, że pracownicy agencji to profesjonaliści, którzy posiadają szerokie doświadczenie w tworzeniu stron internetowych. Warto skorzystać z ich rad, lub przynajmniej uwzględnić ich część.

4. „Róbcie co chcecie”.

Z drugiej strony nie można dopuścić do sytuacji w której klient daje agencji całkowicie wolną rękę. Nawet najbardziej doświadczeni profesjonaliści nie będą w stanie spersonalizować projektu nie mając żadnych wytycznych. Zawarcie swoich upodobań, wizji, bądź chociażby najdrobniejszych uwag, pozwoli na stworzenie strony, z której klient na pewno będzie zadowolony.

5. Kopiowanie rozwiązań stron innych firm.
Każda strona powinna cechować się oryginalnością. Dzięki temu będzie kojarzyć się wyłącznie z nami i naszym produktem. Korzystnie z dobrych i sprawdzonych rozwiązań bywa przydatne, musimy jednak wziąć poprawkę na nasze indywidualne cele i to do nich dopasować treść i formę.

6. Bierność po uruchomieniu strony.
Po stworzeniu i uruchomieniu strony nie można całkowicie zawieszać prac z nią związanych. Należy rozwijać jej funkcjonalność i dostosowywać do osiąganych wyników. Monitorowanie statystyk z nią związanych pozwala udoskonalać witrynę zbliżając się do perfekcji. Zwiększanie efektywności jest kluczem do sukcesu.

7. Brak środków finansowych na promocję strony.
Aby strona internetowa cechowała się wysoką popularnością nie można zapomnieć o reklamie i pozycjonowaniu naszej witryny. Im skuteczniej ją promujemy tym większe korzyści przynosi, wyświetlając się wyżej w wynikach wyszukiwania. Na ten cel przeznaczyć należy dodatkowe środki finansowe. Klienci często nastawiają się na niewielki i jednorazowy koszt związany ze stworzeniem ich strony, zapominając o reszcie niezbędnych przedsięwzięć.

8. Taniej nie zawsze znaczy lepiej.
Zlecając stworzenie strony internetowej profesjonalistom, klienci często zwracają uwagę wyłącznie na cenę. Nie jest to najważniejsze kryterium, którym powinniśmy się kierować. Czasami warto wydać większą ilość środków finansowych, aby mieć pewność dobrze wykonanej pracy. Korzystając z usług taniego amatora narażamy się na dodatkowe koszty związane z poprawkami. W ekstremalnych sytuacjach możemy zapłacić podwójnie.