Pomimo, że od ostatniej awarii popularnego mBanku minęło zaledwie parę tygodni, to w ostatnich dniach mogliśmy usłyszeć, a niektórzy z nas nawet odczuć skutki kolejnych problemów. Z czym w ostatnim czasie musieli zmierzyć się klienci mBanku? Zapraszam!
Powiadomienia mBank Push nie były takie złe? 😉
Nagłówek dotyczy oczywiście poprzedniej awarii, podczas której klienci otrzymywali od swojej aplikacji dosyć nienaturalne powiadomienia.
Zaniepokojeni posiadacze kont bankowych natychmiastowo wywołali przeciążenie serwerów aplikacji masowymi logowaniami oraz opóźnienia w mBankowym call center. Finalnie na szczęście okazało się, że cała sytuacja to jedynie efekt błędnie przeprowadzonych testów aplikacji.
Tutaj robi się nieco groźniej..
Sytuacja wygląda już znacznie poważniej, jeżeli przyjrzymy się awarii mającej miejsce na przestrzeni ostatnich dni. Dotyczyła ona tego, że nowi klienci, dopiero zakładający swoje rachunki, otrzymali dostępy do istniejących już kont innych użytkowników, wglądu do ich rachunków a nawet uprawnień do zarządzania finansami danej osoby. Wówczas klienci prowadzący swoje rachunki w mBanku od dłuższego czasu, otrzymywali informację, że nie mają już dostępu do własnego konta ponieważ zostało ono przypisane do innego numeru telefonu, adresu e-mail, po prostu do innej osoby. Mówiąc w skrócie, właściciele istniejących już kont bankowych zostali tymczasowo zastąpieni przez nowych użytkowników i stracili uprawnienia do zarządzania własnym rachunkiem.
mBank zasypany wiadomościami i telefonami od zaniepokojonych klientów natychmiastowo wyłączył serwery swoich aplikacji i zapewnił, że pieniądze klientów są bezpieczne, a wszelkie niejasności zostaną rozwiązane indywidualnie z każdym użytkownikiem dotkniętym ową awarią.
Podsumowanie
Sytuacje ostatnich tygodni na pewno nie nastrajają klientów pozytywnie w kierunku przedłużenia współpracy z popularną marką mBank. Zakładając własny rachunek bankowy, zależy nam przede wszystkim na tym, aby nasze finanse były bezpieczne. To czego możemy być pewni to fakt, że odzyskanie zaufania własnych klientów może okazać się dla wspomnianego banku nie takie proste..
Co myślicie o zaistniałych w ostatnim czasie sytuacjach? Jesteście klientami mBank? Czy zostaliście dotknięci awarią? Zachęcamy do dyskusji na naszych Social Media!