Google analityka

17 marca, 2018

Google Analytics – czyli jak zwiększyć wydajność strony www?

Google udostępnia szereg możliwości, pomagających właściwie prowadzić stronę internetową czy też sklep online. Jedną z nich jest właśnie usługa Google Analytics, dzięki której można obserwować zachowania użytkowników, co pozwala na określenie ich preferencji. Warto o tym pomyśleć przy pozycjonowaniu witryn WWW.

1. Czym jest Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie do analizowania statystyk serwisów WWW. Na podstawie uzyskiwanych raportów, podejmujemy działania związane z ulepszeniem strony internetowej. Takie zachowanie pozwala na zwiększenie wydajności strony internetowej, czy też wzrost popularności sklepu internetowego. Jest to darmowa usługa dla użytkowników, których witryny są odwiedzane miesięcznie nie więcej niż 5 milionów razy.  Do tego wystarczy posiadać jedynie konto w Google.

2. Korzyści z Google Analytics.

Dzięki tej usłudze dowiesz się wielu cennych informacji na temat swojej własnej strony internetowej. Dostarczane raporty od firmy Google umożliwiają wyciągnięcie wniosków i podjęcie decyzji, które pozwolą poprawić skuteczność pozycjonowania, a także ułatwią realizację odpowiednich celów biznesowych firmy.

System odpowiada na takie zapytania, jak:

  • jak użytkownicy zachowują na Twojej stronie www,
  • ilu użytkowników korzysta z witryny,
  • jakie treści są najpopularniejsze,
  • skąd użytkownicy wchodzą na stronę,
  • czy prowadzone kampanie marketingowe przynoszą rezultaty.

To bardzo ważne dla Twojego biznesu, ponieważ bez tego rodzaju informacji nie wiesz, czy Twoja strona przykuwa uwagę użytkowników, czy też być może mógłbyś osiągać lepsze rezultaty. Co by było, gdybyś mógł zwiększyć sprzedaż o kilkanaście albo kilkadziesiąt procent? Czy teraz już rozumiesz, jak ważne jest, aby analizować co się dzieje na Twojej stronie?

Bogaci w takie dane, możemy pokusić się o wysuwanie różnych wniosków, które pozwolą na zastosowanie innych niż dotychczas metod zwiększenia popularności sklepu internetowego, czy też strony WWW. Wykorzystanie tej usługi pozwoli na właściwsze ukierunkowanie drogi pozycjonowania, ponieważ wyszukiwania staną się trafniejsze, dzięki czemu będziemy mogli uzyskać większą sprzedaż w sklepie online.

3. Jak zwiększyć wydajność strony www?

Stworzenie konta Google Analytics i zapoznanie się z jego podstawowymi funkcjami zajmie nam kilka minut. Nawet początkujący mogą przejść przez ten proces i zarazem zaznajomić się z bazową wiedzą na temat programowania stron internetowych. Google Analytics instalowany jest na stronie www przez wklejenie fragmentu kodu JavaScript.

Potrzebujesz więcej informacji?