5 listopada, 2020

Facebook Business

Coraz to nowsze funkcje udostępniane przez Facebook budzą wśród odbiorców dużo kontrowersji. Wielu uważa, że część z nich jest całkowicie zbędna, inni chętnie wykorzystują ich potencjał np. do prowadzenia własnej strony na Social Mediach. Jak wygląda sytuacja w kwestii niedawno wprowadzonego narzędzia Facebook Business? O tym, do czego możemy je wykorzystać i jak usprawnia ono naszą pracę powiemy sobie poniżej! 🙂

Facebook Business Suite – wszystko w jednym miejscu

Strona na Facebooku, konto na Instagramie i jeden, spójny czat na Messenger. Business Suite oferuje możliwość zarządzania każdym z posiadanych fanpage’ów w tym samym czasie, z jednego miejsca.
Oto, co umożliwia nam business manager:

  • Publikowanie aktualizacji na różnych platformach za pomocą jednego panelu,
  • Planowanie postów – wybierasz datę, godzinę i platformę, na której post ma zostać opublikowany w danym czasie,
  • Promowanie wpisów, czyli reklamy na Facebook i Instagram. Ta funkcjonalność również została dodana w panelu biznesowym. Pozwala zarządzać nowymi i otwartymi reklamami, oferuje wgląd do statystyk osiągniętych przez promowanie i wygodne zarządzanie finansami przeznaczonymi do promocji.
  • Zarządzanie kadrą pracowników. Facebook Business Suite to innowacyjne rozwiązanie pozwalające również na pewnego rodzaju rozdział pomiędzy kontem prywatnym a biznesowym. Przykładowo, grupa pracowników, z którą pracujesz nad stroną nie musi już znajdować się w gronie Twoich znajomych, a powiadomienia dotyczące Twoich stron mogą wyświetlać się jedynie w panelu biznesowym zamiast bezpośrednio na Twoim koncie prywatnym.  W skrócie, wychodząc z pracy nie musisz od teraz zabierać życia biznesowego ze sobą. Również gdy jakiś pracownik zakończy pracę z Twoją firmą, zamiast usuwać jego profile na każdym z podłączonych kont, wystarczy kilka kliknięć w Business Suite, aby odebrać mu pełne prawa, bądź jedynie ograniczyć możliwości ingerowania w funkcjonowanie Twoich stron.
  •  Podgląd statystyk – posiadając konto reklamowe, możesz udostępniać je wynajętym specjalistom, którzy z jego poziomu będą pracować nad promowaniem Twojej marki. Oczywiście jako administrator masz pełny wgląd do czynionych przez nich postępów i możliwość analizy ich działań. Po zakończeniu prac reklamowych panel przechowuje całą historię postępów, do których możesz zajrzeć w późniejszym czasie.
  • Dodatkowe funkcje. W panelu business znajdziemy również wiele innych ciekawych zakładek. Są to między innymi: Biblioteka mediów (zawiera wszystkie wykorzystywane do tej pory na Fanpage’u zdjęcia i filmy oraz pozwala na upload nowych plików), Rozliczenia (miejsce, w którym Facebook przechowuje informacje o finansach przeznaczonych do reklamowania witryny), Ustawienia firmowe (zbiór ogólnych informacji o Twojej firmie, m.in. dane osób zarządzających czy partnerów, informacja o aplikacjach podpiętych do Twoich kont jak np. WhatsApp oraz kilka dodatków dot. bezpieczeństwa strony).

Myślę, że ostatni aspekt, o którym warto wspomnieć to rodzaj wyświetlanych danych. Mianowicie posiadamy wgląd do statystyk z wybranego przez nas okresu czasu, możemy dowiedzieć się, które miasta, a nawet kraje mają największy udział w wyświetleniach naszych aktualności, a nawet poznać procentowy współczynnik mówiący o tym, jaka część naszych odbiorców to mężczyźni, a jaka kobiety. Możemy również dowiedzieć się nieco o tym, jakie posty najlepiej trafiają do naszych odbiorców ponieważ Facebook zachowuje dla nas informacje o postach cieszących się największym zaangażowaniem oraz takich, które wpływają na funkcjonowanie strony negatywnie i powodują utratę obserwujących.

W jaki sposób skonfigurować Facebook Business Suite?

Facebook zadbał o to, aby właściciele stron otrzymali informację o możliwości przejścia na Business Suite. Odwiedzając własną stronę na fejsie, mogliśmy w ostatnim czasie zauważyć nagłówek, kierujący nas właśnie do platformy biznesowej i zachęcający do połączenia z nią własnych kont. Jeżeli jednak nie zdążyłeś skorzystać z tego przekierowania, możesz skonfigurować własne konto korzystając z adresu https://business.facebook.com/. Sam proces rejestracji jest bardzo intuicyjny i odbywa się tak naprawdę za pomocą kilku kliknięć. Kliknij utwórz konto i wykonaj kilka prostych kroków, aby korzystać ze wszystkich usprawnień Facebook Business! 🙂

Podsumowanie

Facebook Business może okazać się szczególnie przydatny dla mniejszych i średnich firm, które samodzielnie zarządzają swoimi zasobami i “ogarnięcie” wszystkich procesów bywa dla nich bardzo często czasochłonne. Z pomocą tego narzędzia możemy znacznie zoptymalizować działania związane z promowaniem własnej firmy w sieci. Jak wygląda to u Ciebie? Korzystasz z Facebook Business Suite? Czy jest to dla Ciebie w jakimś stopniu pomocne? Chętnie poznamy Twoją opinię na naszych profilach 🙂

Potrzebujesz więcej informacji?