Google Analytics to jedno z najpopularniejszych narzędzi do analizy danych dostarczanych przez zarządzaną przez siebie stroną internetową. To darmowe narzędzie od Google pozwala Ci dokładnie przyjrzeć się osobom, które odwiedzają Twoją stronę. Dzięki niemu możesz uzyskać wartościowe informacje, które mogą okazać się kluczowe dla powodzenia Twojej firmy.
Jako że dzisiaj niemal wszystkie firmy posiadają stronę internetową, która często jest kluczowym czynnikiem w procesie zdobywania klientów, wydobycie z niej tyle, ile to możliwe, to jak najbardziej właściwa strategia.Aby zwiększyć popularność strony internetowej, musisz wiedzieć, co działa, a co nie. Aby to zrobić, musisz mieć wgląd w jak najbardziej precyzyjne dane na temat struktury swojej strony i tego, czy realizuje ona swój cel.
Z kolei w tym celu potrzebujesz danych na temat tego kto, kiedy i jak trafia na Twoją stronę i jak długo na niej pozostaje.
Zwłaszcza w przypadku, kiedy prowadzisz sklep internetowy, zapewne ciągle szukasz sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż. Właśnie z tego powodu warto zwrócić uwagę na korzyści, niesie ze sobą Google Analytics.
1. Jest darmowy
Zapewne słyszałeś, że „nie ma nic za darmo”, ale w przypadku Google Analytics to nieprawda. Google nie pobiera żadnych opłat za korzystanie z narzędzia Google Analytics. W ten sposób dostajesz darmowe narzędzie, które jednocześnie jest inwestycją w Twój biznes. Dzięki temu możesz zwiększyć popularność sklepu internetowego.
2. Automatyczne zbieranie danych
Google Analytics zawiera funkcję, która zmniejsza ilość pracy potrzebnej do wprowadzenia zebranych przez niego danych do Google Docs, czy innych dokumentów. Jedyne co musisz, to ustawić konto w Google Analytics oraz po prostu przekopiować kawałek kodu na swoją stronę. Od tego momentu Google Analytics zacznie zbierać dane z Twojej strony oraz automatycznie tworzyć odpowiednie raporty. Nie musisz nic robić – wszystkim za Ciebie zajmie się Google Analytics.
3. Dostosowywalne raporty
W Google Analytics możesz wybrać jeden z wielu raportów, które tworzy Google, a nawet zbudować swój własny, dostosowany pod Twoje potrzeby raport, dzięki przystępnemu drag and drop interfejsowi. Możesz wybrać wartości oraz zdecydować, jak mają się wyświetlać.
4. Dane na temat tego, jak odwiedzający znajdują Twoją stronę
Mamy już niemal 2 miliardy stron internetowych na świecie! Każda z nich domaga się uwagi w zatłoczonym Internecie. Na pewno chcesz, aby i Twoja własna strona mogła na ich tle się wyróżnić. W końcu po to istnieje, aby można było na nią trafić.
Google Analytics ma całą sekcję poświęconą dostarczaniu informacji na temat tego, jak odwiedzający trafiają na Twoją stronę. Google śledzi, jak wielu ludzi znalazło się na Twojej stronie po kliknięciu linku w wynikach wyszukiwania (czyli wejścia organiczne), ile odwiedzin zdobyłeś poprzez media społecznościowe, dzięki wejściom z innych stron, z płatnych reklam, czy po prostu, gdy ktoś bezpośrednio wpisał Twoją stronę w pole adresu. Jeżeli już wiesz, ile wejść uzyskujesz i skąd je otrzymujesz, możesz dzięki temu podjąć strategiczne decyzje, aby zwiększyć popularność strony internetowej.
5. Dowiedz się, skąd pochodzą odwiedzający Twoją stronę
W wielu wypadkach geograficzna lokalizacja Twoich klientów jest bardzo ważną informacją. Mając informacje na temat tego, skąd pochodzą Twoi potencjalni klienci, możesz lepiej dostosować swoje kampanie marketingowe oraz ustalić odpowiednie cele i w ten sposób zadbać o skuteczny marketing.
6. Zrozum, jakie wrażenie robisz na odwiedzających
Google Analytics nie tylko daje Ci wgląd w to, ilu odwiedzających trafia na Twoją stronę (i skąd), ale także jak szybko ją opuszczają. Jedno z narzędzi pozwala Ci zobaczyć, które strony cierpią na wysoki współczynnik odrzuceń, a które wręcz przewyższają oczekiwania.
Dzięki takiej analizie możesz dowiedzieć się, co warto zmienić – optymalizację na urządzenia mobilne, sam projekt graficzny sklepu internetowego, content a może coś jeszcze innego. Dzięki takim zmianom na pewno zwiększysz wydajność strony internetowej.
7. Śledź, co odwiedzający robią na Twojej stronie
Przyprowadzenie odwiedzających na Twoją stronę wymaga wiele wysiłku, ale jeszcze więcej wymaga zachowanie ich na niej oraz zadbanie o to, by na nią wrócili. Google Analytics może w tym pomóc.
Zakładka Zachowanie daje informacje na temat tego, które strony są najczęściej odwiedzane jako pierwsze, na które z pozostałych odwiedzający udają się później oraz jak długo na nich pozostają.
Dzięki temu będziesz mógł ustalić, które podstrony Twojej witryny internetowej z powodzeniem zdobywają ruch, a na których zapewne przydałoby się coś polepszyć.
8. Dzięki Google Analytics możesz ustalić swoje cele
Wiele osób, które posiadają konto na Google Analytics, nie ma ustalonych celów. Często po prostu nie doceniają faktu, że może im to pomóc w zwiększeniu popularności strony internetowej. Jeśli nie ustalisz celów, nie będziesz wiedział, czy strona faktycznie osiąga pożądane wyniki. Warto zatem ustalić swoje cele i regularnie je aktualizować.
Podsumowanie
Google Analytics to świetne narzędzie dla każdego, komu zależy na widoczności w sieci. Miej zatem pewność, że korzystasz z niego jak najlepiej.