Czemu powinno interesować Cię UX Optimization

Czemu powinno interesować Cię user experience?

Technologia – uważasz ją za innowacyjną i inspirującą albo za coś, co niepotrzebnie wdziera się w każdy element życia. Jednak bez względu na to, po jakiej stronie barykady się znajdujesz (i czy świadomie zdajesz sobie z tego sprawę), potrzebujesz świetnego user experience, gdy z niej korzystasz. Jest tak zawsze, gdy przeszukujesz dowolną stronę internetową, czy też gdy korzystasz z aplikacji mobilnej. Jeżeli dodatkowo prowadzisz firmę i zdobywasz klientów przez Internet, nowoczesne osiągnięcia techniki jeszcze same w sobie nie zagwarantują sukcesu.

Jeżeli chcesz zoptymalizować user experience na swojej stronie, potrzebujesz do tego odpowiednich ludzi. Potrzebujesz specjalistów, którzy znają się na UI (user interface) oraz właśnie UX, czyli user experience. Gdy zlecasz stworzenie firmowej strony internetowej, dedykowanej aplikacji czy też integrujesz chatboty, zarówno UI (to, jak wygląda produkt), jak i UX (to, jak się z nim obcuje) są niezwykle istotne. Od nich zależy to, jak będą Cię widzieć Twoi klienci.

User experience było z nami zawsze

Choć może to brzmieć bardzo ogólnikowo, to UX jest wszędzie. Można je dostrzec w codziennych czynnościach. Niezależnie, czy jedziesz tramwajem, zamawiasz pizzę przez Internet, czy po prostu przeszukujesz sieć, UX właśnie tam jest. Jednak większość z ludzi tego nie dostrzega, gdyż po prostu nie zajmuje się na co dzień UX.

Przykładem dobrego zastosowania user experience może być funkcja Zapisz na Facebooku. Dodano ją dopiero w 2014 roku. Wraz z biegiem lat coraz więcej osób korzystało z mediów społecznościowych, które także rosły w siłę. Ludzie wrzucali posty, komentowali, przesyłali tweety oraz dzielili się contentem po całym Internecie. Jednak w niektórych sytuacjach nie mamy czasu, aby właśnie coś przeczytać. Z kolei bardzo frustrująca jest sytuacja, gdy znajdziemy coś interesującego, ale nie możemy w łatwy sposób zachować sobie tego na później. Właśnie tutaj przydaje się funkcja Zapisz.

Dzięki temu elementowi nie musimy szukać poprzedniego linku czy innego materiału, który znaleźliśmy wcześniej. Możemy za to zapisywać artykuły, strony internetowe, obrazy, filmy oraz wracać do nich, kiedy tylko chcemy i mamy akurat czas.

Dodanie tej funkcji nie tylko rozwiązało problem użytkowników Facebooka, ale i utworzyło lepsze user experience na samym serwisie.

I właśnie do tego sprowadza się user experience. Jego celem jest tworzenie rozwiązań, które zaradzają codziennym problemom ludzi.

Moja strona jest przecież dobra – czemu ma mnie to martwić?

Dlaczego powinno interesować Cię user experience własnej strony?

Mówiąc wprost – odwiedzający Twoją stronę to Twoi klienci. To oni przynoszą Ci zyski. To dzięki nim Twoja firma może funkcjonować. Niektórzy mogą w tej chwili (zależnie od sytuacji) pomyśleć:

  • Ważne, żeby strona po prostu była – po co tak bardzo przejmować się takimi szczegółami?

User experience jest bardzo ważne, gdyż wiele elementów z nim związanych ma wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Wysoki współczynnik odbicia nie wygląda dobrze w oczach Google, który dąży do tego, aby serwować swoim użytkownikom jak najlepsze odpowiedzi na ich zapytania.

  • Przecież moja strona działa całkiem dobrze – spełnia moje potrzeby i generuje leady. Czemu miałbym coś zmieniać?

Tylko właśnie – jak zdefiniujesz działa dobrze? Czasy się zmieniają. Strony oraz trendy ewoluują. Nawet osobom zajmującym się na co dzień designem oraz projektowaniem stron może nieraz być trudno nadążyć za najnowszymi trendami, a co dopiero osobie, która działa w zupełnie innej branży! Z tego względu może być Ci trudno prawidłowo ocenić, czy strona działa dobrze i czy tak naprawdę nie ma ona potencjału na rozwój, który jest niewykorzystany.

Niech przemówią liczby

Badanie przeprowadzone przez Forrester wskazało, że dobrze zaprojektowany user interface może zwiększyć konwersję strony aż do 200%! Z kolei zastosowanie jakościowego user experience może zwiększyć konwersje na stronie nawet i o 400%!

Jeśli zastanawiasz się, jak mieć więcej klientów, nie musisz dalej szukać.

Wracając też do naszego głównego pytania, czyli czemu powinno interesować Cię UX, zwróć uwagę też na inne fakty

  • Utrzymanie konsumentów oraz konwersji – 88% użytkowników Internetu jest mniej skłonna wrócić na daną stronę, jeżeli mieli z nią złe doświadczenia
  • Zachowanie usability Twojej strony – 73% konsumentów korzysta z sieci na urządzeniach mobilnych
  • Kierowanie potencjalnych klientów do końcowego etapu sprzedaży – 47% stron posiada wyraźny i wrzucający się w oczy przycisk call to action, którego dostrzeżenie zajmuje maksymalnie 3 sekundy

Podsumowanie

UX jest kluczowym elementem sukcesu Twojej strony. Dąż do świetnego user experience podczas całego rozwoju projektu. Niezależnie, czy potrzebujesz stworzyć własną stronę firmową lub sklep internetowy na nowo, lub też zmodyfikować obecny projekt, UX zawsze przyczyni się do większych zysków oraz większej ilości zadowolonych klientów.

Jak zatem widzisz, dobre UX na stronie to same korzyści. Chętnie więc stworzymy dla Ciebie stronę, która spełni wszystkie najwyższe standardy stawiane dzisiaj przed user experience.

Potrzebujesz więcej informacji?

Coś tu pusto...
Nie masz żadnych przedmiotów w koszyku
Powrót