Kolory neutralne są doskonałym podkładem dla kolorystyki całego projektu. Dzięki nim bardziej wyraziste barwy skupiają na sobie nasz wzrok pozwalając uwydatnić kluczowe dla strony elementy. O barwach ciepłych i zimnych możecie przeczytać TUTAJ. Pamiętajmy, że barwy neutralne są wyłącznie tłem, a ich znaczenie i odbiór przez użytkownika, zależą w dużej mierze od doboru kolorów ciepłych i zimnych. Projektowanie strony internetowej wymaga przemyślanego planu, który po przedstawieniu wykonawcy, zostanie wdrożony w życie przez agencje interaktywną.
Kolor biały.
Jest to kolor niezwykle uniwersalny. Sprawdzi się dobrze z każdą inną barwą. Będzie on postrzegany jako czystość, niewinność, świeżość, ale także zdrowie. Jeżeli zastosujemy go w zestawieniu z kolorami ciepłymi, może dać wrażenie ciepłych miesięcy naszego roku. W połączeniu z zimnymi kolorami spowodujemy skojarzenia z zimą.
Jest bardzo chętnie wykorzystywany w przypadku minimalistycznych projektów. Nie należy jednak przesadzać, ponieważ nadmierna dominacja tego koloru może spowodować znudzenie się użytkownika. Świetnie sprawdza się w przypadku stron internetowych związanych z medycyną.
Kolor czarny.
Czarny jest najmocniejszą barwą wśród kolorów neutralnych. Przeciwieństwo bieli. Jest kojarzony z profesjonalizmem, formalnością, tajemniczością, elegancją, ale także władzą, czy potęgą. Tak samo jak w przypadku pozostałych pozostałych barw neutralnych – jego charakter i odbiór zmieniają połączenia kolorystyczne. Dzięki odpowiednim zabiegom może być postrzegany jako kolor bardzo tradycyjny, lub nowoczesny i niekonwencjonalny.
Doskonale nadaje się do wykorzystania na stronach dotyczących technologii czy motoryzacji. Świetnie sprawdza się w bardziej ekskluzywnych sklepach internetowych. Znajdzie swoje zastosowanie także w przypadku niezależnych, odważnych projektów, których celem jest emanowanie elegancją i ekskluzywnością.
Kolor szary.
Kolor szary jest barwą niezwykle konserwatywną. Nie odciąga uwagi użytkownika od tematu przewodniego strony. Jest chłodny i wycofany. Sam w sobie nie posiada konkretnego charakteru. Zyskuje go w obecności innych, bardziej wyrazistych barw.
Szary sprawdzi się doskonale w przypadku projektów dotyczących finansów. Sugeruje stabilność i brak emocjonalności w podejmowaniu decyzji. Może być stosowany niemal w każdym projekcie pod warunkiem, że nadamy mu wyrazistości za pomocą koloru przewodniego.
Kolor brązowy.
Siła, stabilność, wsparcie. Brąz jest kolorem kojarzącym nam się z ziemią, naturą, drewnem. Drewno natomiast jest przez nas kojarzone z komfortem i przytulnością. W zależności od intensywności może być kojarzony również z brudem. Kolor ten szczególnie trafia do mężczyzn, którzy nie boją się wybrudzić w czasie pracy, lub uprawiania hobby.
Sklep www, zawierający w swojej ofercie meble powinien uwydatnić owy kolor w odcieniu drewnianym. Brązowy sprawdzi się też doskonale w przypadku stron internetowych dotyczących zajęć, w których można się wybrudzić, np. off-road.
Barwy neutralne to niezwykle istotny element naszej strony. Tło jest przecież równie istotne w nadawaniu charakteru naszemu projektowi, co barwy główne. Własna strona internetowa to przedsięwzięcie wymagające przygotowań i przemyślanego planu działania.