6 porad, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

6 porad, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Wiesz już, co zamierzasz sprzedawać w swoim sklepie internetowym. Przeznaczyłeś czas, aby sporządzić opisy produktów oraz zrobić jakościowe zdjęcia. Jednak sam świetny sklep internetowy na nic się zda, jeśli nikt go nie zobaczy. Po wielu przygotowaniach zapewne chciałbyś jak najszybciej zobaczyć sprzedaż, ale nie przyjdzie ona sama. Nie ma magicznego guzika, który po kliknięciu zacznie generować sprzedaż. Na szczęście jest wiele porad, które pomogą Ci zadbać o zwiększenie sprzedaży na swoim sklepie internetowym.

Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym, poniższe porady na pewno wiele Ci pomogą.

1. Nakieruj się na właściwe słowa kluczowe

Może nie jest to czynnik, który ostatecznie zaważa na tym, czy ktoś dokona zakupu, ale używanie właściwych słów kluczowych to ważny krok w kierunku tego, aby znaleźć Cię w sieci. Na nic się zda nawet i najbardziej wydajny sklep internetowy, jeśli nikt nie znajdzie go przez Google. Warto skorzystać z usług firmy SEO lub samemu wypróbować odpowiednie narzędzia, aby dowiedzieć się, na jakie słowa kluczowe warto się pozycjonować.

Możesz skorzystać także z Google AdWords, aby zapewnić sobie reklamę na dane słowa kluczowe.

2. Zoptymalizuj stronę pod SEO

Oprócz zadbania o same słowa kluczowe, warto jest przyjrzeć się innym aspektom SEO, jak czas ładowania strony, dobra nawigacja, linkowanie wewnętrzne i wiele innych czynników.

3. Google shopping

Kolejnym dobrym sposobem na zwiększenie popularności sklepu internetowego jest Google Shopping. Usługa ta działa podobnie jak AdWords, jednak jest zaprojektowana specjalnie z myślą o produktach. Jeżeli korzystasz z tego typu reklamy, a ktoś wpisze w wyszukiwarkę przykładowo „szara bluzka damska”, bluzka z Twojego sklepu pojawi się na górze wyników wyszukiwania w postaci boxa ze zdjęciem oraz szczegółami produktu.

4. Spraw, aby twój sklep wyglądał świetnie i był wygodny w obsłudze

Mówi się, że nie powinno się oceniać książki po jej okładce, ale w praktyce praktycznie nikt się do tego nie stosuje. Tak samo jest w przypadku wydajnych sklepów internetowych – dobry design to podstawa podczas projektowania sklepu www oraz kluczowy czynnik, gdy stawiamy jego fundament. Im lepiej wygląda twój sklep, tym bardziej przyciąga uwagę i pozostaje w pamięci odwiedzających go. Z kolei słaby design nie tylko odstrasza potencjalnych klientów, ale i pozostawia złe wrażenie na Tobie, jako przedsiębiorcy. Na pewno nie chciałbyś do tego dopuścić.

Na uwagę zasługuje fakt, że korzystając z Internetu, mamy stosunkowo krótki czas uwagi, który trwa nieraz mniej niż 10 sekund. Właśnie w ciągu tych kilku chwil musimy przyciągnąć uwagę odwiedzającego i pozostawić go na dłużej. Nie stawiaj przeszkód odwiedzającym. Wiele osób, które po raz pierwszy znalazły się na danej stronie, momentalnie ją opuści, jeśli napotka jakąś większą przeszkodę sprowadzającą się do przykładowo nawigacji.

Dobre zasady brzmią:

  • Nie zmuszaj odwiedzających do zarejestrowania się tuż po odwiedzeniu strony
  • Nie dopuść, aby nawigacja po Twoim sklepie internetowym była trudna i skomplikowana.
  • Jak najbardziej uprość proces zakupowy i nie proś kupujących o podawanie jak największej ilości danych.

Jeśli chcesz stać się posiadaczem wydajnego sklepu internetowego, który zgodnie z tą zasadą będzie świetnie wyglądał, możemy Ci pomóc.

5. Zadbaj o świetną obsługę klienta

Pewne badanie pokazuje, że informacja o złej obsłudze klienta dociera do dwa razy większej liczby osób, niż pochwała za świetną obsługę klienta.

Dobrą zasadą (nawet w przypadku tradycyjnych sklepów) jest to, że jeżeli klient nie będzie zadowolony z produktu, może skorzystać z bezwarunkowej gwarancji zwrotu pieniędzy.

Innym wyjściem jest zadbanie o bezpieczny sklep internetowy. Każdy sklep przetwarza dużo danych osobowych jak imię, nazwisko, czy dane karty kredytowej, dlatego bezpieczeństwo jego użytkowników jest priorytetem. Dobry certyfikat SSL jest nieodzowny podczas prowadzenia takiego sklepu. Ponadto bezpieczeństwo strony pozytywnie wpływa na jej pozycjonowanie w Google.

6. Zacznij bloga

Przykładem mogą tutaj być sklepy odzieżowe, gdzie wiele z nich prowadzi swojego bloga tematycznego. Omawiane na nim są nowinki ze świata mody oraz przedstawiane porady, jakie kreacje dobrać. Blog to znakomity sposób na zwiększenie popularności sklepu internetowego. Dzięki niemu możesz przyciągnąć klientów naturalnie, przez wyniki wyszukiwania oraz nawiązać więź z klientami, zamiast chłodno nakłaniać ich do zakupu. Nie bądź po prostu sprzedawcą – zapewniaj świetny content.

Podsumowanie

Najlepsza porada sprowadza się do tego, aby być cierpliwym. Rozwinięcie sklepu internetowego wymaga czasu – musisz w końcu zbudować grono klientów. Nie poddawaj się. Podczas tej przygody napotkasz oczywiście wiele przeszkód, ale będzie to tego warte.

Oczywiście, aby Twój sklep odniósł powodzenie, warto zadbać o zbudowanie jego mocnych fundamentów. Robienie tego samemu może być bardzo czasochłonne, dlatego warto skorzystać z profesjonalnej pomocy. Zapoznaj się z tym, co możemy dla Ciebie zrobić.

Potrzebujesz więcej informacji?

Coś tu pusto...
Nie masz żadnych przedmiotów w koszyku
Powrót