Jak ocenić czy Twoja strona nie potrzebuje redesignu

22 października, 2018

5 czynników, które pokazują, że Twoja strona potrzebuje redesignu

Może zabrzmi to nad wyraz, ale Twoja strona to najważniejszy element Twojej obecności w sieci. Możliwe, że jest nawet ważniejsza niż Twój profil na Instagramie albo LinkedIn. Możemy nawet uznać, że Twoja strona to najważniejszy zasób Twojej firmy, jeśli zdobywasz dzięki niej klientów. Profesjonalna strona www nie tylko mówi wiele o Twoich produktach, usługach, zespole, ale jest miejscem, w którym klienci mogą zrozumieć, jak prezentujesz się przed światem. Jeśli zrobisz dobre pierwsze wrażenie, na pewno się z Tobą skontaktują.

No właśnie – tylko to wrażenie trzeba zrobić. W tym artykule przedstawię 5 czynników, które wskazują, że Twoja strona zapewne potrzebuje redesignu. Jeśli zależy Ci na zwiększeniu popularności strony internetowej, koniecznie weź te czynniki pod uwagę.

1. Twoja strona nie jest przyjazna użytkownikom

Według badań nad User Experience w aż 88% przypadków klient ma mniejsze szanse na to, że powróci na stronę, jeśli dana strona nie była user friendly. Łatwo zrozumieć, dlaczego tak jest.

Mamy już rok 2018 i potencjalny klient ma przed sobą tysiące sklepów internetowych. Każdy jest przyzwyczajony do szybkiego czasu ładowania, intuicyjnej nawigacji oraz fantastycznego designu, który jasno komunikuje Twoją ofertę. Jeśli chcesz zaistnieć, musisz mieć wydajny sklep www.

Większość przedsiębiorców posiada zróżnicowane produkty oraz usługi i chcą dlatego trafić „do wszystkich”. Łatwo jest wpaść w pułapkę i pokazywać wszystko, co masz do zaoferowania. Taka „wystawa” może być przytłaczająca dla odwiedzających Twoją stronę www.

Dalej trzymając się przykładu sklepu internetowego – jeśli sprawia on problemy w nawigacji, a klient musi się główkować, gdzie znaleźć dany produkt, jest to znak, że Twój sklep potrzebuje lepszego designu. Twój sklep nie tylko nie wygeneruje sprzedaży, ale pozostawi także złe wrażenie.

 

2. Twoja strona wygląda przestarzale/dziwacznie

Jeśli Twoja strona ma już przynajmniej 4 lata, zapewne jest już dawno za trendami w branży. Tak – 4 lata to długi czas w sieci. Jeśli jednak Twoja strona działa całkiem skutecznie, łatwo jest zapomnieć o aktualizacji jej designu. A szkoda, bo właśnie to może pomóc Ci zwiększyć popularność strony internetowej.

Warto dla porównania zastanowić się, co robimy, gdy kupujemy coś w prawdziwym sklepie.

Sklep A jest ładnie oświetlony, a jego drzwi są szeroko otwarte. Podłoga jest czysta, półki całkowicie zapełnione. Pracownik sklepu jest pomocny i bardzo miły.

Dla odmiany sklep B ma zepsute światła, jego drzwi są zamknięte. Nie jesteśmy nawet pewni, czy jest w ogóle czynny. Kiedy wchodzimy do środka, widzimy puste półki, i nie możemy znaleźć żadnego pracownika. A gdy już go znajdujemy, jest on strasznie niemiły.

Załóżmy, że ceny oraz produkty są podobne w obu sklepach – w którym z nich wolałbyś dokonać zakupu?

Operowanie na starej, nieaktualizowanej stronie na pewno nie jest dobrym sposobem na to, aby mieć więcej klientów.

 

3. Twoi klienci narzekają

Współpracując z działem obsługi klienta, możesz całkiem skutecznie zidentyfikować problemy związane z aktualnym designem strony internetowej. Jeśli…

  • Twoi klienci nie mogą znaleźć Cię w sieci
  • Twoja strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych
  • Klienci mają problemy z dokonaniem zakupu
  • Klienci często pytają się o dostępność danego produktu lub usługi mimo tego, że są one dostępne
  • Klienci nie potrafią znaleźć lokalizacji Twojej firmy

…jest to znak, że pora na zwiększenie wydajności strony internetowej przez usprawnienie jej designu.

 

4. Trendy w danej branży się zmieniły

Czy Twoja strona jest na czasie z obecnymi trendami? Niekiedy w różnych niszach trendy zmieniają się co kilka lat. Oczywiście nie mam na myśli, że powinieneś zmieniać projekt strony internetowej z każdym kolejnym trendem. Aby ustalić, czy przydałby się update Twojej strony, odpowiedz sobie na dwa poniższe pytania:

  1. Czy zmiana obecnego projektu strony internetowej będzie korzystna dla tego, jak w przyszłości będzie postrzegana Twoja marka?
  2. Czy konkurencja odnosi korzyści z dostosowywania się do nowych trendów?

 

5. Twoja strona ma zły fundament

Jeśli wydałeś już więcej pieniędzy na poprawki związane z funkcjonowaniem strony, niż na tworzenie nowych treści lub dodawanie nowych produktów, zapewne masz problemy z fundamentami Twojej strony internetowej.

Weźmy na przykład pod uwagę szybkość strony. Czy wiesz, że 47% konsumentów oczekuje, że dana strona załaduje się w 2 sekundy (lub mniej)? Aż 40% opuści ją, jeśli czas ładowania jest dłuższy niż 3 sekundy! Co ważne, Google ustaliło czas ładowania strony jako czynnik, który uwzględniają algorytmy wyszukiwania.

Skorzystaj z darmowych narzędzi, takich jak Google Page Speed Tool, aby określić czas ładowania Twojej strony.

Na czas ładowania wpływ może mieć:

  • Działanie serwera – w wielu przypadkach winę ponosi słaby hosting
  • Zły kod – zlecenie tworzenia backendu najtańszym kosztem może często skutkować złym kodem, który sprawia później wiele problemów
  • Projekt graficzny strony internetowej – źle dobrane grafiki oraz zdjęcia mogą niepotrzebnie spowalniać czas ładowania strony

 

Podsumowanie

To tylko kilka z wielu czynników, które wskazują, że Twojej stronie potrzebny jest redesign. Jeśli zaś faktycznie okaże się on potrzebny, zapraszam do kontaktu.

Potrzebujesz więcej informacji?