4 sposoby, jak ulepszyć customer experience na Twojej stronie

4 sposoby, jak ulepszyć customer experience na Twojej stronie

Mało który biznes może teraz przetrwać bez znacznej obecności w sieci. Każdy element Twojej strony musi spełniać jakiś cel. Od elementów wizualnych, po elementy nawigacyjne, wszystko wpływa na customer experience Twojej strony, a więc i na to, jak odbierają ją potencjalni klienci.

Wielu przedsiębiorców skupia się na zyskaniu wartościowych linków oraz ruchu na stronie. Jednak zadbanie o to, aby Twoja strona była przyjazna użytkownikom, jest równie ważne. Pierwsze wrażenie decyduje niemal o wszystkim. Odwiedzający Twoją stronę prędzej zostanie Twoim klientem, jeśli zaoferujesz mu wyjątkowe user experience. Upewnij się, że Twoja strona wyróżnia się w tle.

W tym wpisie skupimy się na kilku przydatnych poradach, które pomogą Ci zadbać o lepszą jakość własnej strony. Z tych porad mogą odnieść pożytek także ci, którym zależy na wydajnym sklepie internetowym.

Zachęć odwiedzających świetną stroną główną

Mówi się, że masz jedynie 8 sekund na przyciągnięcie uwagi odwiedzającego Twoją stronę. Oznacza to, że w 8 sekund musisz pokazać, jak niesamowita jest Twoja marka oraz przekonać innych do zakupu. Jeśli jednak po wejściu na stronę główną odwiedzający widzą przestarzały design, czy też tekst z niejasnym przesłaniem, nie ma mowy, aby dostrzegli wartość, jaką oferujesz.

Młodzi internauci szczególnie cenią sobie strony, które wyglądają elegancko, nowocześnie i działają bardzo szybko. Czynniki, które zniechęcają internautów to m.in. mała wielkość czcionki, reklamy typu pop-up, niewłaściwa nazwa domeny, a nawet niewłaściwy dobór kolorów. Internauci z kolei bardzo sobie cenią zawarcie na stronie informacji kontaktowych, które są łatwo dostępne, czy też ustawienie widocznego logo firmy jako linku do strony głównej.

Co więc zrobić, aby przez te kilka pierwszych sekund przyciągnąć uwagę odwiedzających na tyle, aby zostali na stronie na dłużej? Przydatne może być:

  • Użyj czystego, zadbanego layoutu, który jasno komunikuje Twoją markę
  • Zawrzyj zdjęcia oraz czytelny tekst, który będzie dobrze widoczny zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych
  • Zwróć uwagę, z jakich kolorów korzystasz. Jaskrawe i nakładające się na siebie kolory tekstów oraz grafik, mogą stać się przez to nieczytelne

Choć o projektowaniu stron internetowych można mówić wiele, to jednak tych kilka porad to dobry punkt wyjścia. Aby zadbać o przystępny design, warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji interaktywnej.

Bądź szczery

Gdy dokonujesz zakupów w stacjonarnym sklepie, zapewne lepiej się czujesz, gdy pracownicy sklepu są mili. Tę samą zasadę można zastosować w przypadku sklepów internetowych. Jeżeli przedstawisz się jako ktoś, kto ma przyjazne nastawienie, klienci będą gotowi u Ciebie kupować. Pamiętaj o tym, gdy określasz ton i wydźwięk swojej strony.

Twórz dłuższy content

Przeciętny wpis na bloga liczy sobie 500-700 słów. Jego dłuższy odpowiednik to już przynajmniej 1 500 słów. Dłuższe wpisy nie tylko ulepszają customer experience, ale mają także większą szansę na przedstawienie jakościowych informacji. W dłuższy content możemy wliczyć poradniki, szczegółowe case studies oraz artykuły będące porównaniem grupy produktów. Takie wpisy można ubogacić zdjęciami, filmami, wykresami itp.

Tego typu treści są także korzystne ze względu na SEO, a więc pomogą Ci zwiększyć popularność strony internetowej. Search Engine Land przeprowadził kiedyś dokładne badanie, które wykazało, że najwyższy ranking na dane słowa kluczowe uzyskiwały artykuły, które liczyły sobie więcej niż 2 000 słów. Z kolei Quicksprout dostrzegł, że wpisy o długości większej niż 1 500 słów uzyskiwały o 68% więcej tweetów oraz o 22% więcej polubień na Facebooku. Ludzie nie tylko bardziej cenią dłuższe wpisy, ale są i także bardziej skłonni podzielić się taką treścią. Z kolei większa obecność w sieci oznacza większą widoczność Twojej firmy oraz okazje do zyskania nowych klientów.

Ulepsz nawigacje na stronie

Mówiąc o wydajnych sklepach internetowych, kupujący przez Internet podpadają pod trzy kategorie:

  • Ludzie, którzy już wiedzą, czego szukają

Tacy kupujący trafiają na daną stronę i od razu kierują się do wyszukiwarki produktów. Jeśli umieścisz go we właściwym miejscu, kupujący łatwo znajdą to, czego szukają. Warto jest także zastosować opcję automatycznego uzupełniania wpisanego zapytania, co pomoże klientom, którzy nie pamiętają dokładnie nazwy produktu. Takie rozwiązanie wydatnie zwiększy jakość customer experience.

  • Ludzie, którzy jedynie przeglądają Twój sklep

Tacy potencjalni klienci po prostu przeszukują różne dostępne produkty, Zapewne chcą znaleźć coś specjalnie dla siebie, dlatego warto jest im dać możliwość precyzyjnego określenia marki, koloru, ceny, rozmiaru itp.

  • Ludzie, którzy potrzebują pomocy w znalezieniu produktu

Takie osoby mają pewne oczekiwania odnoście do produktu, ale ogólnie rzecz biorąc, nie wiedzą, czego chcą. W tym celu warto zawrzeć cechy produktów w opcji sortowania, tak aby filtrowanie produktów było znacznie łatwiejsze.

Podsumowanie

Czy jesteś gotów wprowadzić w czyn powyższe rady? Na pewno warto!

Potrzebujesz więcej informacji?

Coś tu pusto...
Nie masz żadnych przedmiotów w koszyku
bag
Powrót